NN, která dříve působila v ČR pod názvem ING pojišťovna, chce zvýšit svůj tržní podíl na českém trhu životního pojištění na 15 procent a dostat se tak mezi tři největší hráče na tuzemském trhu v tomto segmentu. Řekl to generální ředitel pojišťovny Jiří Čapek, který se role generálního ředitele NN ČR/SR ujal na podzim loňského roku.

Jak vyplývá z údajů České asociace pojišťoven (ČAP), za první čtvrtletí letošního roku NN vybrala na pojistném přes miliardu korun. To odpovídá tržnímu podílu ve výši necelých 10 procent a čtvrtému místu na trhu za Českou pojišťovnou, Kooperativou a Pojišťovnou České spořitelny.
Největší úskalí vidí Jiří Čapek v nízké propojištěnosti Čechů, kterou charakterizují především nedostatečné pojistné částky – ty by měly dle odborníků ideálně odpovídat tří- až pětinásobku ročního příjmu.
Zatímco Evropané utrácejí za pojištění života průměrně okolo čtyř procent hrubého domácího produktu, Češi jen 1,6 procenta. „Prostor pro růst je v Česku obrovský. Hůře než my jsou na tom v propojištěnosti se svými 1,3 procenta už jen Poláci a Slováci,“ okomentoval Čapek situaci na trhu životního pojištění. Právě tento prostor pro růst by rád v následujících letech využil a zvýšil tak tržní podíl NN pojišťovny na 15 procent.
„Musíme si přestat hrát na investiční domy a vrátit se k tomu, co dělá pojišťovnu pojišťovnou. Naší specializací je krytí rizik. Dlouhodobý výpadek příjmu v důsledku vážné nemoci či úrazu s trvalými následky může do tíživé finanční situace dostat kohokoli. Naším úkolem je pomáhat lidem takovým případným existenčním problémům předcházet. Právě na to se chceme zaměřit,“ dodal ke směřování NN její generální ředitel.