
„Každý den prověříme desítky tisíc transakcí platebními kartami a pokud zachytíme takovou, která vykazuje znaky pokusu o podvod, obratem kontaktujeme klienta a varujeme ho. Mnohdy ale ani to nestačí, protože umělá inteligence, přesvědčivé metody podvodníků a hraní na emoce a city klientů, jsou stále rafinovanější.
Jelikož s vámi komunikuje někdo, koho znáte, máte v kontaktech nebo máte i starší otevřenou konverzaci v aplikaci, oběť tak snadno uvěří, že jí například píše kolega, kamarád nebo příbuzný, kteří potřebují okamžitě nějaké peníze. Což dokazuje i tento nový typ podvodu přes WhatsApp,“ sdělil Pavel Šašek, manažer karetního servisu a prevence podvodů Komerční banky.
Minulý týden jsme psali o tom, že společnost Mastercard informovala o své technologii Agent Pay, která díky agentům umělé inteligence (AI) propojuje svět umělé inteligence a digitálního obchodu. Tento týden informovala o podobném řešení konkurenční společnost Visa, když představila službu Visa Intelligent Commerce, která umožňuje AI agentům vyhledávat, vybírat a nakupovat zboží.
Společnost Mastercard informovala o svých průzkumech, podle nichž devět z deseti spotřebitelů v Česku nakupuje online, a to v průměru třikrát až čtyřikrát měsíčně, což převyšuje evropský průměr. S platební kartou platí téměř tři čtvrtiny zákazníků, přičemž ubývá těch, kdo zadávají číslo karty do platební brány manuálně, a současně roste zájem o digitální peněženky.
Moneta uvedla, že spustila kampaň na podporu své hypotéky se sazbou od 3,99 procenta ročně. S uvedenou sazbou si ji zájemci mohou sjednat pro tříleté a pětileté fixace, přičemž lze financovat až 80 procent hodnoty nemovitosti. Podmínkou sazby je však současná platba pojištění schopnosti úvěr splácet. Se stejnou sazbou a podmínkou banka přišla už loni v létě, viz link níže.
Banka také tento týden informovala, že přechází na nový model poboček – jak z hlediska lokality, tak i prodloužené otevírací doby. Bezhotovostní provoz tvoří přirozenou součást modernizace. Banka v tiskové zprávě uvedla, že klade důraz na vzdělávání svých zaměstnanců a zvyšuje počty investičních poradců, specialistů na bydlení a nově i expertů na pojištění.