Počet vegetariánů v Německu se zdvojnásobil. Investoři v tom vidí příležitost

Němci si stále častěji dopřávají místo currywurstu a schnitzelu vegetariánskou tofu klobásu a hrachový řízek. Podobný trend můžeme stále častěji vidět i v dalších zemích, kde zvláště mladí lidé citliví na ekologická témata začínají preferovat vegetariánské verze klasických pokrmů.
Nový trend již reflektují známé řetězce rychlého občerstvení, které do svých nabídek zařazují bezmasé pokrmy.

Zatímco v Indii je vegetariánství běžné a hlásí se k němu více než třetina obyvatel, ve většině ostatních zemí dominují konzumenti masa. Lidé ve vyspělém světě však stále častěji řeší své stravovací návyky a jejich dopady na životní prostředí. Za zmínku určitě stojí nejnovější vývoj v Německu.

Tamní institut pro výzkum trhu Forsa se každý rok ptá tisíce občanů na jejich stravovací návyky. Letošní výsledky však dopadly mimořádně. Podle průzkumu se podíl vegetariánů v Německu během roku zdvojnásobil z pěti na deset procent. To je výrazně více než v České republice, kde se odhaduje, že jen čtyři procenta populace nejí maso.

Tato data pochopitelně nenechávají v klidu investory, kteří ve vegetariánství vidí velký potenciál. Navíc vegetariánské verze masových jídel bývají z pohledu strávníků stejně drahé, avšak náklady na výrobu jsou zpravidla nižší. Firmy, které vegetariánské produkty nabízejí, přitom vypadají jako společensky odpovědné a mívají dobrou image.

Nový trend již reflektují známé řetězce rychlého občerstvení, které do svých nabídek zařazují bezmasé pokrmy. Velký vegetariánský boom se začíná vpisovat i do burzovních indexů. Například US Vegan Climate ETF, které sdružuje vegetariánské firmy, za poslední rok vyrostl o 41 procent.

Autor je hlavní ekonom společnosti BH Securities
(Redakčně upraveno)

Zavřít reklamu
Sdílet článek
Diskuse 0
Sdílet článek
Diskuse k tomuto článku je již uzavřena