
„Díky cenově atraktivním modelům, vylepšení funkcí pro fotografie a video a kvalitním displejům s vysokým rozlišením rostli přední čínští výrobci zejména na rozvíjejících se trzích. Pokud bychom Huawei a Xiaomi ze seznamu globálních dodavatelů vynechali, pak by prodeje zbývajících výrobců meziročně poklesly o 5,2 procenta,“ říká Anshul Gupta, ředitel výzkumu společnosti Gartner.
Zatímco většina výrobců smartphonů čelí poklesům prodejů, Huawei zaznamenal ve třetím čtvrtletí nárůst poptávky o 43 % a potvrdil tak svou pozici jedničky na čínském trhu a trojky v řadě evropských zemí.
Mezera mezi jihokorejským Samsungem a čínským Huawei se začíná zmenšovat.
„Je to důsledek investic do rozvoje značky a distribuce na rozvíjejících se trzích středního východu, jihovýchodní Asie a Afriky. Huawei například poměrně agresivně pozicuje své cenově dostupné modely Honor, aby v těchto zemích přesvědčil zákazníky, že je čas přejít k chytrému telefonu,“ vysvětluje Gupta.
Samsung ve třetím čtvrtletí letošního roku zaznamenal vůbec největší propad od počátku sledování prodejů chytrých telefonů. Jeho prodeje výrobce poklesly meziročně o 14 procent a pro stimulaci poptávky nestačily ani modely S9/S9+/Note9.
Také modernizované přístroje středních a nižších tříd čelily obrovskému tlaku největších čínských výrobců, kteří se etablovali na klíčových trzích (např. v Indii) a kteří dále ukrajují z tržního podílu Samsungu tím, jak expandují mimo asijsko-pacifickou oblast.
Apple si ve třetím čtvrtletí držel pozici (růst o 0,7 %). Klíčovou roli sehrají nové modely – zatím se zdá, že Xs Max se prodává lépe než Xs. Model Xs Max bude také zásadní pro vývoj na čínském trhu, kde Apple v poslední době ztrácel podíl.