
Pokud firmy během koronavirové pandemie přestaly komunikovat s veřejností, bylo to pro téměř třetinu spotřebitelů signálem možných finančních problémů. Zvýšilo to také jejich neochotu u těchto firem dále utrácet. Tyto názory převažovaly zejména v Itálii a Španělsku (39 %), časté byly také v USA (33 %) a Velké Británii (27 %). V České republice s tímto názorem souhlasilo 18 % oslovených.
Průzkum probíhal online od 23. dubna do 19. května 2020 mezi 13 tisíci respondenty ze 14 různých států v Evropě, Severní Americe a Asii. A to na reprezentativním vzorku pro jednotlivé země na základě pohlaví, věku a regionu ((+/- 2 %).
Útlum komunikace ze strany firem vzbudil obavy mezi zaměstnanci o možnou ztrátu jejich práce kvůli dopadům pandemie. A to překvapivě více mezi lidmi z měst, přestože v nich trh práce zpravidla nabízí více možností uplatnění.
Z průzkumu také vyplynulo, že více než třetina lidí (35 %) chce nadále nakupovat u značek, které je během krize svou komunikací inspirovaly a dodávaly jim naději. To platí nejvíce mezi mileniály (42 %) následovanými příslušníky generace Z (39 %) a generace X (35 %). Mezi tzv. baby boomers a příslušníky nejstarší „tiché generace“ s tímto souhlasí jen 29 %, respektive 28 % dotazovaných.
Průzkum rovněž zjišťoval, jaká témata chtějí lidé slyšet nebo číst ve zpravodajství. Téměř polovina z nich (47 %) souhlasila s tím, že chce slyšet zprávy netýkající se pandemie. Podobně silná poptávka po novinkách nespojených s koronavirem zaznívala napříč všemi generacemi, od mileniálů (51 %) až po tzv. tichou generaci (43 %).
Mezi jednotlivými zeměmi se jich však nejvíce dožadovali lidé v Maďarsku (62 %), Rakousku, Velké Británii (oboje 56 %) a Německu (53 %). Podíl Čechů vyžadujících zprávy oproštěné od pandemie (46 %) byl v tomto ohledu téměř shodný s podílem takových obyvatel Spojených států amerických (47 %).