Pro auto do supermarketu: Citroën ukázal prcka do města, který můžou řídit i školáci

Ženevský autosalon zrušen. To ale neznamená, že jaro 2020 bude bez nových modelů. Co připravil Citroën?
Citroën ukázal prcka do města, který můžou řídit i školáci. Foto: Citroen

Před lety francouzská značka ukázala koncept Ami One. Auto, u nějž jste stěží rozeznali, kde je předek a kde zadek, se výroby nedočkalo, ale vydláždilo cestu modelu Ami, který si výše zmíněný problém částečně ponechal, i když je přece jen odlišný.

Pro každého

Model Ami se má stát základem carsharingové služby Free2Move a vedle toho půjde pronajmout i dlouhodobě, a to za cenu 19,99 eura na měsíc. Což je cena oběda. Přístupnost pak automobilka podtrhla ještě tím, že vůz navrhla tak, aby s ním mohli jezdit i teenageři nemající řidičský průkaz na plnohodnotné auto.

Koncept Ami One, carsharing. Foto: Citroen

Ve Francii tedy kluci a holky od 14 let, i když průměr v ostatních zemích je o dva roky vyšší. Mladým navíc podstrojuje třeba ještě slušnými možnostmi individualizace – změny jsou ovšem vratné, protože se očekává, že auto půjde dříve či později do služeb jinému zákazníkovi.

Každopádně vůz půjde i koupit, tehdy přijde na 6000 eur. S distribucí přitom mají pomoci prodejny se spotřební elektronikou, ve Francii hlavně sítě Darty a Fnac, případně speciální kontejnery, v nichž budou vozy cestovat po celé Francii při prezentační roadshow, jež nabídne také testovací jízdy. Celý proces navíc půjde zvládnout on-line.

Koncept Ami One, nabíjení. Foto: Citroen

Elektřina – jak jinak

První etapa nástupu elektromobilů má přednostně směřovat do měst, kde se omezení těchto vozidel spíš ztratí a do karet jim hrají různé ekologické zákazy atd. Ami je toho důkazem. Na jedno nabití ujede okolo 70 kilometrů, což na jiné než pouliční dovádění nestačí, maximem je 45 km/h, takže potíže by neměly být ani s dodržováním rychlostních limitů. Li-ion baterie má kapacitu 5,5 kWh, takže i z něžné zásuvky ji dobijete za snesitelné tři hodiny.

Skrček do každé mezery

Délka jen 2,41 metru, poloměr otáčený trojnásobný, hmotnost 485 kg – to jsou parametry ještě lepší, než má nestor městské mobility Smart. V džungli provozu navíc pomohou velké integrované nárazníky. Šířka činí 1,39 metru, takže spolucestující dívka se na svém pevném sedadle musí přitulit, i to by mohlo hrát dvoumístnému diblíkovi do karet. Přitom kabina je řešena tak, že se do ní leccos vejde.

Koncept Ami One, kabina. Foto: Citroen

Zavřít reklamu
Sdílet článek
Diskuse 0
Sdílet článek
Diskuse k tomuto článku je již uzavřena