
Stejné hodnocení obhájily letos také modely Enyaq a Octavia, které prokázaly, že i dle náročnějších podmínek platných v roce 2025 patří stále mezi nejbezpečnější vozy na trhu. Škoda pokračuje v úspěšné historii, kdy od roku 2008 každý nově vyvinutý model exceloval s nejvyšším hodnocením pěti hvězd v testech Euro NCAP.
Od roku 2020 se hodnotící kritéria každé tři roky výrazně zpřísňují. Model Škoda Elroq získal v hodnocení ochrany dospělých cestujících 90 procent bodů, tedy o deset procentních bodů více, než kolik je pro pětihvězdičkové hodnocení třeba získat. Hodnocení se skládá ze čtyř nárazových zkoušek:
Čelní náraz v 50 km/h do protijedoucí deformovatelné bariéry, čelní náraz do zdi v 50 km/h, boční náraz deformovatelnou bariérou v 60 km/h a boční náraz na kůl v 32 km/h. Dále se v rámci ochrany dospělých cestujících hodnotí zatížení krku při zadním nárazu a post-crash témata, mezi které patří např. multikolizní brzda nebo zkouška stahování okének při potopení vozidla.
V hodnocení ochrany dětské posádky získal model Elroq 87 procent. Při čelním a bočním nárazu bylo na dětských figurínách naměřeno velmi nízké zatížení, a proto je hodnocení obou figurín kompletně zelené. Stejně tak získala Škoda Elroq maximální počet bodů za jednoduchou instalaci a kompatibilitu s nejrůznějšími dětskými sedačkami na trhu.
V hodnocení ochrany zranitelných účastníků silničního provozu, tedy chodců, cyklistů a motorkářů, získala Škoda Elroq 77 procent. V této kategorii je hodnocena schopnost auta zabránit nehodě pomocí pokročilých senzorů.
Testování se skládá z různých scénářů: Přecházející chodec nebo cyklista, podélně se pohybující zranitelný účastník silničního provozu a jeho detekce při odbočování nebo couvání. Testování probíhá jak za denního světla, tak i v noci.
Důležitou novinkou je tzv. door opening, neboli asistent varující posádku vozu při vystupování v případě zezadu se blížícího cyklisty nebo motorkáře. V případě, že kolizi nelze zabránit, ověřují se následky srážky s impaktorem (přístroj pro měření dopadů, pozn. red.) dětské a dospělé hlavy, impaktorem dolní končetiny a stehna.
V hodnocení asistenčních systémů získal Elroq 78 procent. V této kategorii se například hodnotí schopnosti automobilu zabránit kolizi s jinými vozidly při různých scénářích nebo správná funkce udržování jízdního pruhu (Lane Assist). Za tuto disciplínu získal model maximální počet bodů.
Modely Škoda Enyaq a Škoda Octavia také získaly pětihvězdičková hodnocení i dle náročnějších podmínek platných v roce 2025. Škoda Enyaq navázala na svůj výsledek z roku 2021 a Škoda Octavia získala pětihvězdičkové hodnocení již potřetí, a po úspěších v letech 2019 a 2022 tak znovu obhájila vysokou úroveň bezpečnosti, kterou se může pyšnit následujících šest let.
(S využitím podkladů automobilky Škoda Auto)












