
Vítězné hnutí ANO posbíralo 776 158 hlasů. Podle transparentního účtu přitom za kampaň utratilo 14,2 milionu korun. Takže za jeden získaný hlas zaplatilo průměrně 18,30 Kč.
Druhá na pásce trojkoalice Spolu pořídila za 20,1 milionu korun celkem 661 250 hlasů. Za zisk jednoho hlasu tedy průměrně utratila 30,40 Kč.
„Kometa“ letošních eurovoleb, Přísaha a Motoristé, se může pochlubit mnohem úspornějším „nákupem“ voličských hlasů. Utratili 2,9 milionu korun při zisku 304 623 hlasů. Jeden hlas je tedy v průměru vyšel jen na 9,50 Kč.
To formace Stačilo!, druhá z „komet“ eurovoleb, „nakupovala“ hlasy mnohonásobně dráže než Motoristé. V průměru za 58,80 Kč za kus.
Hnutí STAN vyšel jeden hlas o něco levněji, a sice na 51,90 Kč. To Piráti na něj ovšem vypotřebovali hned 72,20 Kč. Tedy takřka osmkrát více než Motoristé. SPD a Trikolora pak jeden hlas kupovaly průměrně za 41,40 za kus a strana PRO za 53,20 Kč.
Nejhůře dopadla Sociální demokracie neboli SOCDEM, která za jediný hlas dala 144,80 Kč. Tedy více než patnáctkrát více než Přísaha a Motoristé.
Autor je hlavní ekonom Trinity Bank
(Redakčně upraveno)