
Podle Dušana Drábka, vedoucího týmu Industrial & Logistics BNP Paribas Real Estate ČR, je takových nemovitostí v Česku nedostatek. Najít vhodné řešení bylo náročnější také kvůli využití giga-linerů (road-trainů), u kterých předpisy mimo jiné přísně regulují, po kterých komunikacích se smí pohybovat. To zahrnuje rovněž zákaz přejezdu železničních tratí.
Jeho tým přesto pro tohoto klienta během několika měsíců zajistil odpovídající prostory hned ve dvou klíčových lokalitách – v Brně a v Praze. Souhrn obou ploch dosahuje bezmála deset tisíc metrů čtverečních. „Nové areály v Česku se stanou základem naší expanze v regionu střední a východní Evropy,“ uvedl k transakci generální ředitel Emons Spedice Ulf Kühnreich.
V případě Brna buduje odpovídající sklad přímo na míru Emons developer CTP v rámci areálu CTPark Blučina. Objekt s kapacitou 4 550 m2 bude dokončený v druhé polovině letošního roku. V Mstěticích u Prahy pak tým BNP Paribas Real Estate zajistil klientovi pronájem o velikosti 5 100 m2 v areálu P3 Logistic Parks u dálnice D11.
Skladové prostory na míru se developerům vyplatí stavět jen při delších nájemních smlouvách. Vzhledem k rostoucímu nedostatku pozemků pro výstavbu logistických center usilují developeři o co nejvyšší podíl zastavěné plochy, což je v protikladu s vyšší potřebou vnějších manipulačních ploch u překladišť zásilek.