Až před soud se dostal spor národních nápojových gigantů – společností Poděbradka a Kofola. Výsledkem bylo předběžné opatření, které zakazuje Poděbradce používat název Poctivá citron cola od Poděbradky u svého nejnovějšího produktu z řady Poctivých limonád.

Poděbradka, která patří do portfolia společnosti Karlovarské minerální vody s vlajkovou lodí Mattoni, požádala Úřad průmyslového vlastnictví o ochrannou známku na tento slovní název i jeho obrazové ztvárnění v březnu letošního roku. V dubnu byla žádost úřadem zveřejněna a kola s citronovou příchutí se s akční cenou objevila i na pultech obchodů.
V polovině června však společnost Poděbradka na Facebooku zveřejnila sdělení, že pokud si zákazníci oblíbili Poctivou citron colu, nyní ji najdou v obchodech v novém kabátě a s novým názvem Poctivá kola s citronem. Reagovala tak na usnesení Městského soudu v Praze z poloviny května, který Poděbradce zakázal uvádět na trh nealkoholické nápoje s označením Poctivá citron cola.
„Soud konal na náš návrh z důvodu kolize s naším výrobkem a ochrannými známkami Citro Cola. Společnost Kofola má od roku 1995 ve svém portfoliu tradiční nápoj Citro Cola, který byl na trh uveden již v roce 1972. Označení Citro Cola je registrovaná ochranná známka společnosti Kofola ČeskoSlovensko a. s.,“ vysvětlila PR manažerka Kofoly Jaroslava Musilová.
Podle Musilové by spotřebitel mohl snadno být uveden v omyl a koupit si jiný nápoj v domnění, že se jedná o tradiční Citro Colu. S tím však Poděbradka nesouhlasí a hodlá se u soudu bránit.
„Označení Poctivá Citron Cola je označením pro jednu z příchutí z výrobkové řady Poctivá od Poděbradky, která má u spotřebitelů velkou oblibu. Společnost Poděbradka se s vydaným předběžným opatřením neztotožňuje a brání se podaným odvoláním a čeká na rozhodnutí soudu,“ sdělila PR manažerka Karlovarských minerálních vod a Poděbradky Kristína Simkaničová.
„Než dojde k soudnímu rozhodnutí a pro nepřerušení kontinuity dodávek jsme provedli úpravu označení a etikety tak, abychom vyloučili další účelový atak konkurence na náš produkt,“ doplnila Simkaničová.
Kofola také v polovině července vznesla námitku i u patentového úřadu, který promptně požádal Poděbradku o její stanovisko. Tím první kolo utkání nápojových firem skončilo a čeká se na soudní gong, který odstartuje druhé kolo patentového souboje.