
PRAHA, 13. června 2016 – Šéf českého zastoupení Capgemini Zdeněk Přibyl v rozhovoru pro Finanční a ekonomický institut (FAEI) naznačuje, jak moc se budou muset banky změnit. Třeba i dělat podnikům faktury. V systémech, které si domluví u IT kolosů.
Podle Přibyla je budoucnost v aplikacích umožňující okamžitou platbu v řádu vteřin. „Mladá generace kolem roku 2000 je náročná a rychlá. Banky jsou si toho vědomy,“ říká v rozhovoru.
„Klienti zaplatí rádi drobný poplatek například za službu, která jim umožní investovat rovnou z ulice, z mobilního telefonu. Na mobilu koupíte akcie a je to hotové. Dnes, když to děláte přes banku, trvá proces tři dny, týden. A mezitím se mění cena komodity, to je problém,“ vysvětluje.
Přibyl se domnívá, že s rozvojem finančně technologických společností, tzv. fintech, se bankám otevírá prostor pro zisky ve firmách. Banka si podle něj systém nebude muset vyvíjet, nebude muset kupovat hardware, ale poptá systém třeba u Microsoftu. „Firma ušetří, zruší fakturační oddělení. A banka má pak šanci získat tisíce takových klientů. Všichni vydělají,“ tvrdí šéf českého zastoupení Capgemini.
Celý rozhovor se Zdeňkem Přibylem si můžete přečíst zde.
Kontakt pro další informace:
Přemysl Souček, předseda spolku
Email: info@faei.cz
Tel.: +420 607 175 384
Finanční a ekonomický institut
Jičínská 226/17
130 00, Praha 3 – Žižkov