
V největší světové ekonomice klesla za tři roky sledování hodnota transakcí platebními kartami spojených s Valentýnem v restauracích v součtu o čtvrtinu a za přenocování v hotelech a ubytovacích zařízeních o desetinu. Čeští spotřebitelé naopak v uplynulých třech sledovaných obdobích před svátkem zamilovaných zvýšili celkové útraty o více než dvě třetiny a slovenští o bezmála polovinu.
Paradoxní na tom je, že svátek svatého Valentýna stále není Čechům vlastní, jak konstatovala Equa bank, která i letos připravila tradiční valentýnský průzkum.
S jistotou svátek zamilovaných podle něj tento týden plánuje oslavit jen čtvrtina Čechů, další čtvrtina si stále není jistá.
Podle Mastercard Love Index objem valentýnských transakcí v tuzemských restauračních zařízeních narostl během tří let o 68 procent. Čeští spotřebitelé mají rovněž ve stále větší oblibě valentýnské nabídky hotelů, o čemž svědčí 48procentní nárůst celkových útrat katrou. A že jsou pro muže květinářství stále více vyhledávanou volbou na svátek zamilovaných, o tom hovoří 141procentní nárůst tržeb v těchto provozovnách uskutečněných platebními kartami.