
Znovín Znojmo zůstává dále v českých rukou a s novým kapitálem a posíleným managementem získává prostor na další rozvoj a investice. Holding ZWG.WINE vznikl v říjnu 2025 jako zastřešující projekt pro rozvoj předních moravských vinařství.
Spadají pod něj vinařství Lahofer, Waldberg, Hanzel a nově též Znovín Znojmo. Cílem nově vzniklého subjektu je vytvořit stabilní zázemí pro rozvoj silných moravských vinařských značek, které si zachovávají vlastní identitu, ale mohou společně růst, sdílet know-how a posílit své postavení na trhu.
„Rozhodnutí k nákupu Znovín Znojmo bylo pro nás logickým krokem. Znovín je přirozenou součástí znojemského regionu, která si zaslouží stabilní budoucnost. Vnímáme ho jako silnou tradiční značku s velkým potenciálem, kterou chceme rozvíjet, nikoli zásadně měnit,“ informoval Stanislav Lancouch, jednatel a spolumajitel ZWG.WINE.
Znovín vlastní rozsáhlé vinice – přibližně 500 hektarů, včetně proslulé tratě Šobes. Díky novým vlastníkům získá kapitál, posílení vedení a synergie, které umožní rychleji reagovat na změny trhu. Jedním z důležitých kroků bude také optimalizace nákladové struktury a efektivnější řízení provozů.
Jednou z výrazných tváří nového holdingu bude Miroslav Majer, známý v českém vinařství zejména jako zakladatel společnosti Davinus. Ta funguje jako négociant – tedy obchodník s vínem, který spolupracuje s vinaři, podílí se na finální výrobě a prodává vína pod vlastní značkou. Do ZWG.WINE nyní nastupuje na pozici obchodního ředitele.
Každé vinařství si zachová svůj styl, výrobu, sklepmistra i okruh zákazníků, ale budou mít společné strategické vedení a ekonomické zázemí. „Znovín staví na dlouhé tradici, historii a hlubokém vztahu k regionu. Má navíc silné vazby na turismus a komunitu, a ty chce holding dále posilovat. Zážitky spojené s vínem budou součástí naší identity,“ uvedl Miroslav Majer.
„Chceme navázat na silné stránky Znovínu, ale rozvíjet je moderním způsobem, který odpovídá dnešnímu trhu. Řízení výroby a produkce zůstávají beze změn, postupně budeme vytvářet holdingovou strukturu ZWG.WINE, která zajistí synergie, ale zachová individualitu každé značky,“ vysvětlil Stanislav Lancouch.
„Aktuálně neplánujeme žádné zásadní změny, portfolio Znovínu zůstává, ceny se nemění, zaměstnanci zůstávají. Plánované investice se budou týkat modernizace provozů, obnovy vinic, digitalizace procesů a logistiky. Zároveň zůstane zachován tradiční přístup ke zpracování vína – nebudeme měnit to, co velmi dobře funguje,“ dodal Lancouch.















