
Jde o finanční příspěvek na probíhající rozvojové a humanitární projekty organizace ADRA, ve kterých pomáhá především zranitelnému a ohroženému obyvatelstvu v Africe, Jižní Americe i Asii. Zakoupením konkrétního dárku lidé tyto projekty podpoří.
Potenciální dárci si mohou vybrat z pestré nabídky konkrétních forem pomoci – od školních pomůcek či hygienických balíčků až po dary, které rodinám v rozvojových zemích zajišťují hospodářská zvířata, obživu nebo know-how. Dárky prezentují to, co pracovníci ADRA nakupují či zařizují a výtěžek tedy ze 100 procent putuje na přímou podporu lidí v nouzi.
„Lidé často kupují takzvané zvířecí dárky, například včely nebo kozu. Asi jim to připadá vtipné a zároveň ví, že zvíře umí vykouzlit úsměv na tváři tam, kde je potřeba. Náš ADRA Dárek je symbolem toho, co opravdu v projektech zařizujeme. Každý rok vybereme tímto způsobem kolem milionu korun a zajímavé je, že lidé nakupují i těsně před Štědrým dnem nebo přímo ten den,“ hodnotí kampaň vedoucí Oddělení komunikace a fundraisingu ADRA Vít Hněvkovský.
Humanitární organizace nabízí ADRA Dárky už osmým rokem. Z jejích statistik vyplývá, že se každoročně vybere milion až milion a půl korun a prodá kolem dvou až tří tisíc dárků. Nejčastěji lidé pořizují již zmíněná zvířata nebo příspěvek na dětskou kaši nebo vzdělání. V nabídce je ale i humanitární balíček, příspěvek na vodní vrt nebo pytle cementu. Koupí získá dárce elektronický dárcovský certifikát, kterým může obdarovat své blízké.











