Alkohol na Silvestra kupuje devět z deseti lidí

Silvestrovských oslav se letos hodlá zúčastnit 84 % Čechů. Za nákup potravin, alkoholu, pyrotechniky a dekorací utratí o 16 % více než v minulém roce. Vyplývá to z průzkumu agentury Nielsen Admosphere uskutečněnému na vzorku 1 500 respondentů pro úvěrovou společnost Profi Credit. Firma o tom informovala v tiskové zprávě.
Alkohol na Silvestra nakupuje 90 % Čechů a v průměru za něj utratí 670 korun. Foto: Depositphotos.com

Téměř všichni (99 %) respondenti průzkumu uvedli, že na Silvestra utrácejí za nákup potravin. Jde o vůbec nejvyšší výdajovou položku, protože v průměru nakoupí jídlo za částku 1 150 korun. Alkohol na Silvestra nakupuje 90 % Čechů a v průměru za něj utratí 670 korun.

Méně časté jsou pak výdaje na nákup zábavní pyrotechniky (41 %) a silvestrovských dekorací (30 %), za které v průměru utratíme 470 Kč.

„Celková částka, kterou za letošního Silvestra v průměru utratíme, tak vzrostla na 2 290 korun, což je o 16 % více, než v loňském roce“, sdělit portálu FAEI.cz generální ředitel společnosti Profi Credit Pavel Klema.

Alkohol k Silvestru zcela neodmyslitelně patří. Pouze deset procent dotázaných uvedlo, že budou letos slavit bez něj. Nejoblíbenějším typem alkoholu je při silvestrovských oslavách sekt (či šampaňské), který při této příležitosti preferuje 31 % Čechů.

Na druhém místě se v jejich oblibě umístilo víno (26 %) a až třetí skončilo pivo (18 %). Destiláty preferuje osm procent respondentů, sedm procent dotázaných bude dnes popíjet míchané nápoje a koktejly.

Většina Čechů (81 %) bude letošní příchod Nového roku slavit doma nebo v kruhu svých příbuzných a nejbližších přátel. Do restaurace nebo klubu se chystají vyrazit pouze čtyři procenta dotázaných. Nízký je podle průzkumu podíl těch, kdo budou přelom roku trávit na zahraniční dovolené na horách či u moře (3 %). Asi desetina lidí neměla v době konání průzkumu plán a bude se rozhodovat na poslední chvíli.

Zavřít reklamu
Sdílet článek
Diskuse 0
Sdílet článek
Diskuse k tomuto článku je již uzavřena