Že dětem nepatří do rukou sirky, ví asi každý. Ale co peníze? A od jakého věku? Finanční a ekonomický institut (FAEI) se zaměřil na finanční gramotnost těch nejmladších a v anketě se ptal, od kdy by se měly dětem vštěpovat zásady zacházení s penězi. Více než nadpoloviční většina respondentů je toho názoru, že s penězi by se měly učit zacházet už děti předškolního věku.

Na tomto stanovisku se shodlo 54 % účastníků ankety. Protipólem je 15 % respondentů, podle nichž není děti třeba v tomto směru vychovávat, protože na to, jak zacházet s penězi, přijdou samy. A pro necelou třetinu (31 %) je správná doba, kdy začít děti edukovat, školní věk.
Také z průzkumu Nadace Kooperativy, která se v projektu Česká rodina žije zaměřila na finanční povědomí a hospodaření s penězi v rodinách, vyplynulo, že se až 98 % českých rodičů snaží k zodpovědnému zacházení s penězi vést i děti.
Rodiče mají jasno rovněž v tom, kdo by to měl děti učit. Podle 71 % by to měla být rodina, pouze tři procenta rodičů by nechala výchovu na škole. Třetina rodičů chce začít s výchovou vztahu k penězům již v předškolním věku svých potomků.
Z průzkumu Česká rodina žije rovněž vyplynulo, že 85 % rodičů souhlasí s tím, že by děti měli dostávat kapesné, přičemž 79 % z nich se shodlo na částce do 200 Kč měsíčně jako adekvátní. Téměř tři pětiny jsou přesvědčeny o tom, že kapesné pro desetiletého školáka by mělo být vyšší než 100 korun měsíčně.
A 54 % rodin řeší s dětmi otázky, které se týkají rodinného rozpočtu i významných investic či nákupů.