První pobočky vzniknou v Německu, pak se rozšíří do dalších jedenácti evropských zemí. Cílem Driveramy je stát se do roku 2025 největším on-line obchodníkem s ojetými vozy v Evropě. Aures Holdings, provozovatel mezinárodní sítě autobazarů AAA Auto, má v úmyslu s ustupující pandemií koronaviru růst i na současných trzích, a to zejména v Polsku.
„Díky tomu, že v Polsku omezení maloobchodu zavedeno není, tento trh v rámci naší skupiny poprvé překonal slovenský,“ uvedla generální ředitelka a předsedkyně představenstva Aures Holdings Karolína Topolová. V prvním čtvrtletí letošního roku skupina v síti AAA Auto prodala celkem 15 200 aut, z toho v České republice 8 700, v Polsku 3 850 a na Slovensku 2 650.
„Automotive segment rozhodně nezažívá dobré časy. Výroba nových vozů v českých automobilkách meziročně poklesla o více než desetinu a trh ojetin se propadl skoro o polovinu – meziročně zaznamenal snížení objemu prodejů o 53 miliardy korun,“ sdělil redakci FAEI.cz Jakub Šulta, spoluzakladatel společnosti Carvago, která obchoduje s ojetými auty po celé Evropě.
Hlavní příčina podle něj ale není jen na straně poptávky, která v některých segmentech naopak převyšuje nabídku, ale spočívá ve vynuceném uzavření autobazarů: „Jedinou možností, jak v České republice momentálně zakoupit a potažmo prodat ojeté auto, tak zůstává on-line kanál. Jeho výhodou je především to, že se nemusí spoléhat na omezený český trh a přináší možnost pořídit si nadprůměrně kvalitní auto za dobrou cenu.“
Driverama zahajuje svou činnost prostřednictvím výkupních aktivit a na začátku příštího roku zahájí prodej s nabídkou pěti tisíc vozů v Německu. Do projektu internetového prodeje ojetých aut v západní Evropě skupina Aures Holdings a její akcionáři investují v první fázi 100 milionů eur (přibližně 2,6 mld. Kč – pozn. red.), v druhé, tedy až do roku 2022 dalších až 400 milionů eur (přes deset miliard korun).
Podle předsedy představenstva Driveramy Stanislava Gálika, dosavadního šéfa inovací Aures Holdings, „je do roku 2025 cílem vybudovat Driveramu jako největšího evropského on-line prodejce ojetých vozů“. Skupina do technologické přípravy projektu, jak uvedl, v uplynulých letech investovala 75 milionů eur (cca 2 mld. Kč), přičemž šlo zejména o vývoj vlastního software.