
„V relativním vyjádření se bude podíl elektromobilů na vyspělých trzích i nadále zvyšovat. Je ale otázkou, jak to bude v absolutních číslech, protože celkově automotive čekají spíše těžší časy, na což budou obecně dražší elektromobily citlivé,“ míní analytik PwC Pavel Štefek.
V absolutních počtech elektromobilů je hlavním tahounem Čína, která na tamní trh jen za první pololetí vrhla čtyř miliony e-aut.
U nás je to stále okrajová věc. Za prvních sedm měsíců roku bylo v ČR prodáno necelých 3 500 elektromobilů. To je sice více než 50% meziroční růst, nicméně podíl elektroaut na celkových registrací stále činí jen 2,6 procenta, konstatuje PwC. Prodeje e-aut u nás táhnou zejména firmy a podle PwC se na tom brzy jen tak něco nezmění.
Celkem je u nás přes 1 400 dobíjecích stanic. Dobíjení elektromobilů v síti ČEZ v prvním pololetí vzrostlo meziročně o dvanáct procent na 2,3 milionu kilowatthodin (kWh).