Auta se spalovacími motory se budou v EU prodávat i po roce 2035

Názor
Evropská komise se dohodla s Německem na nové podobě regulace, podle níž mají být nová auta od roku 2035 takzvaně uhlíkově neutrální.
Celkový dopad e-paliv na životní prostředí je uhlíkově víceméně neutrální. Ilustrační foto: Pixabay.com

V sobotu dopoledne to na svém twitterovém účtu oznámil Frans Timmermans, místopředseda Evropské komise odpovědný za klimatickou politiku. Podle Timmermanse Brusel nalezl shodu s Berlínem ve věci „budoucího využití e-paliv v automobilech“.

E-paliva představují jeden z druhů syntetických paliv. Vyrábějí se za využití oxidů uhlíků a zároveň také vodíku z obnovitelných zdrojů elektrické energie. Při jejich výrobě dochází k zachycení zhruba stejného objemu oxidu uhličitého, nutného k jejich produkci, jako který se následně uvolní do ovzduší jejich spálením. Celkový dopad na životní prostředí je tedy uhlíkově víceméně neutrální.

PSALI JSME:
Německo a Itálie se staví proti plánu Bruselu na zákaz aut se spalovacím motorem

Oznámená dohoda se dá interpretovat i tak, že Brusel Berlínu ustupuje. Německá vláda totiž v porovnání s loňským letos zásadně pozměnila svůj postoj k zákazu prodeje aut se spalovacími motory po roce 2035. Ještě loni na podzim s ním rámcově souhlasila. K nelibosti Bruselu však tento svůj postoj letos změnila, zejména pod vlivem rostoucích rozporů v rámci německé vládní koalice.

Evropská komise je nyní podle Timmermansových slov připravena učinit nezbytná legislativní opatření, aby do nové úpravy zahrnula klasifikaci automobilů se spalovacími motory na e-paliva jakožto uhlíkově neutrálních.

PSALI JSME:
Itálie žádá Brusel, aby ferrari a lamborghini mohly mít spalovací motor i po roce 2035

Jde o příznivou zprávu nejen pro německý, ale také český autoprůmysl. Výroba aut se spalovacími motory tak totiž bude moci být – coby ekonomicky rentabilní – zachována i po roce 2035, byť jistě v dosti odlišné podobě oproti dnešku.

Česko představuje světovou velmoc ve výrobě aut se spalovacími motory. Takže dohodnuté opatření zmírní potenciální šok, který by české ekonomice mohl přinést až příliš ostrý řez v podobě nástupu elektromobility bez alternativy zachování možnosti výroby aut se spalovacími motory.

Autor je hlavní ekonom Trinity Bank
(Redakčně upraveno)

PSALI JSME:
Přestaňme si nalhávat, že elektromobil a elektřina jsou bezemisní

Zavřít reklamu ×
  1. Velmi chytré řešení! Litr syntetického benzínu bude stát 1000 kč,takže stejně bude potřeba koupit elektroauto……

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Odesláním vyslovujete souhlas s dokumentem Všeobecné podmínky používání webových stránek

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

Další z rubriky Motorismus

Škoda Superb čtvrté generace se představí na podzim

Škoda Superb čtvrté generace se představí letos na podzim, 90 let po uvedení historicky prvního modelu z rodiny Superb vyráběného v letech 1934 až 1949. Více než 50 let poté se na trhu objevila první generace …

Milan Klik je novým rekordmanem v počtu prodaných aut

Američan Joe Girard, který v letech 1963 až 1978 v dealerství Chevrolet prodal přesně třináct tisíc aut a jedno navíc, stanovil před pětačtyřiceti lety rekord v počtu prodaných vozů jedním prodejcem. Girardův rekord …

Nejčtenější

Kurzovní lístek
Chci nakoupit
Chci nakoupit
Chci prodat
EUR
EUR
USD
GBP
CHF
JPY
DKK
NOK
SEK
CAD
AUD
PLN
HUF
HRK
RUB

Proč otcové nedostávají výchovné?

Poradna
Mohl by to být docela dobrý nápad, jak k důchodu získat pár stovek měsíčně navíc. Od ledna je totiž k penzi přiznáváno tzv. výchovné ve výši 500 Kč za každé vychované dítě a zmíněný nápad spočívá v tom, aby si o toto přilepšení zažádal otec v rámci např. předčasného důchodu. A nikoli obvykle mladší matka, kterou penze čeká až za několik let, během nichž by výchovné nebylo vypláceno ani jednomu z rodičů.