
Řešení je v tzv. krátkodobých havarijních pojistkách, které můžete uzavřít i jen na pár dní. Na rozdíl od tradičního pojištění si však s tímto krokem musíte dát víc práce, protože krátkodobé pojistky poskytují jen některé pojišťovny, ceny se vyplatí porovnávat a je nezbytné si pečlivě pročíst pojistné podmínky.
Dražší než obvykle Krátkodobé pojistky jsou obvykle sjednávány na starší vozy a při mimořádných událostech (např. dlouhá vzdálenost, cesta do hor), a proto je jasné, že pojišťovny věnují takto pojišťovaným autům i jejich řidičům větší pozornost a v přísnějších podmínkách se projevuje rizikový koeficient. Před uzavřením krátkodobého havarijního pojištění je obvyklá prohlídka vozu a jeho fotodokumentace. Některé pojišťovny stanovují minimálním dobu smlouvy na dva týdny, jiné na minimálně tři měsíce. Pokud si pak cenu pojistky porovnáte s dlouhodobým pojištěním, vyjde vás krátkodobá pojistka dráž. Tak trochu podfuk Toto porovnání mimochodem vede některé řidiče k tomu, že před dovolenou uzavřou dlouhodobé havarijní pojištění a po návratu využijí možnost smlouvu vypovědět do dvou měsíců od podpisu. Přestože ve skutečnosti měli auto pojištěné jen krátce, zaplatí sazbu jako za celoroční pojistku, tedy v přepočtu na dny dovolené mnohem levněji. Toto jednání sice není protiprávní, ale jde svým způsobem o podvod, jehož opakování si pojišťovny začínají hlídat a u majitelů vozu jej sledují. Podle stáří i vzdálenosti Většina pojistných podmínek je však nastavena podle podobných hledisek jako u dlouhodobých smluv. Jde především o hodnotu vozu podle tabulek (staří a typ auta), za řidiče je vždy považován majitel pojišťovaného automobilu (bonusy za jeho řidičskou historii je možné zohlednit i v havarijním pojištění), nezbytností je povinné ručení, podle výše spoluúčasti (obvykle 5 %, výjimečně až 30 %) se pohybuje výše pojistky. A některé pojišťovny určují sazby i podle nahlášené destinace, takže do vzdálenějších oblastí se i krátkodobě pojistíte dráž než do zemí EU. Skoro polovina na parkovišti Také u krátkodobých pojistek bývají v ceně asistenční služby u nehody, pojišťovny nabízejí různé druhy doplňkových produktů a služeb lišících se také finančními limity. A jak tedy vychází srovnání krátkodobých a ročních havarijních pojistek? Krátkodobý kontrakt má smysl hlavně u starších vozů, kde vzhledem k hodnotě auta v případě havárie nebude ze strany pojišťovny finanční plnění jinak oslňující. A to především před „sváteční“ náročnou cestou, kde se na výkonu řidiče (i auta) může projevit řada nečekaných okolností. Na druhou stranu statistiky nabízejí ještě jeden zajímavý údaj, že se totiž téměř polovina škod z havarijního pojištění odehraje na zaparkovaném autě…
2. V porovnání s dlouhodobými pojistkami vyjde např. na 1 měsíc krátkodobá pojistka výrazně dráž kvůli rizikovému koeficientu.
3. Při stanovení výše pojistky (i pojistného plnění) se vychází z tabulkové hodnoty auta, za řidiče je vždy považován majitel, podmínkou je zaplacené povinné ručení. Obvyklá je prohlídka vozu a pořízení fotodokumentace.
4. Havarijní pojistku má u nás zhruba čtvrtina aut.
5. Téměř polovina škod z havarijního pojištění se odehraje na zaparkovaném autě.