Automobilky hlásí obří propady prodejů

Škodovce se propadají prodeje nových vozidel méně, než ostatním značkám na evropském trhu. Díky tomu vzrostl její tržní podíl, takže každý sedmnáctý nově prodaný automobil má logo s okřídleným šípem.
Škodovce se propadají prodeje nových vozidel méně, než ostatním značkám na evropském trhu. Foto: Depositphotos.com

Zatímco za prvních osm měsíců loňského roku bylo v České republice registrováno 175 340 nových automobilů, za stejné období v letošním roce to bylo pouze 131 410 vozů. To představuje meziroční propad o 25,1 procenta. Česká republika je na tom lépe než průměr Evropské unie, kde byl zaznamenán propad o 32,0 procenta.

Nejhorší situace ohledně registrace nových vozidel panuje v Chorvatsku, kde byl za osm měsíců letošního roku zaznamenán meziroční propad o 47,4 procenta. Podobná situace nastala i v Portugalsku, Španělsku, Řecku a Itálii. Naopak nejnižší poklesy v registracích nových vozidel zaznamenaly severské země v čele s Finskem.

Při porovnání výsledků jednotlivých koncernů je zřejmé, že letos všechny zaznamenaly výrazné poklesy prodejů na území Evropské unie. Mezi nejvíce zasažené koncerny můžeme zařadit PSA Group, kde nejvýraznější propad prodejů zaznamenala značka Opel. Rovněž se nedařilo koncernu FCA Group, kde z větších značek byla nejvíce zasažena Alfa Romeo.

Koncernu VW Group se za prvních osm měsíců propadly prodeje na území Evropské unie o 29,8 procenta. Oproti konkurenci se jedná o méně zasažený koncern. Vzhledem k výsledkům jednotlivých značek můžeme říct, že se relativně dařilo Škodovce, která zaznamenala pokles prodejů o 22,5 procenta. Její podíl na evropské trhu přitom narostl z 5,1 na 5,8 procenta. Nejnižší pokles prodejů o velikosti 8,5 procenta ohlásila značka Porsche.

Autor je hlavní ekonom společnosti BH Securities
(Redakčně upraveno)

Zavřít reklamu
Sdílet článek
Diskuse 12
Sdílet článek