
Práce a opravy v autoservisech podle auditu vykazovaly velké rozdíly v kvalitě. Šlo především o rozdíly mezi autorizovanými a neautorizovanými servisy. Cebia provádí kontroly v pěti různých variantách: Po opravě, Před opravou, Po pojistné události, Mystery Repair a Pick-up. Její službu využívají především leasingové společnosti, ale ve výsledku je přínosná i pro běžné motoristy.
„Mnohé neautorizované servisy dosahovaly lepších výsledků než velké značkové servisy s často neosobním přístupem,“ informoval Martin Pajer, ředitel společnosti Cebia. Dodává, že naprosto rozdílné výsledky vykázaly například i dvě provozovny stejného dealera. „Problém bývá v lidech a jejich přístupu k práci,“ konstatoval ředitel.
Podle Pajera Cebia dostává od majitelů a ředitelů servisů i na negativní zjištění pozitivní zpětnou vazbu za náměty, co zlepšit. „Mrzí nás naše určité pochybení servisních úkonů, ze kterých jsem vyvedl patřičné opatření, aby se už v budoucnu nestaly,“ reagoval například na špatné hodnocení vedoucí jednoho z kontrolovaných značkových servisů v Praze.
Obecně loni platilo, že nejhorší práci prováděly servisy v prvním kvartálu, kdy celková kvalita, tedy kvalita autorizovaných i neautorizovaných servisů dohromady, dosáhla pouhých 87 procent, zatímco v posledním kvartálu se vyšplhala na 97 procent. Lze tedy s nadsázkou říci, že ti, kdo havarovali na konci roku, měli často lépe opravené auto než ti, kteří servis navštívili z kraje roku.
Častým nedostatkem bylo zejména špatné lícování a pasování dílů a závady v lakování. Ve značkovém autoservisu v Havlíčkově Brodě dokonce nechali na autě poškozený díl. V Českých Budějovicích pak například u Škody Octavia nelícoval nárazník po výměně bočnice a po lakování vozidlo neočistili. Celkové hodnocení auditu „Po pojistné události“ v tomto servisu nedosáhlo ani 40 procent.
Vadu v lakování a špatné slícování zadního víka s nárazníkem a levým zadním blatníkem odhalil audit „Po pojistné události“ i v dalším pražském značkovém servisu, který vykázal hodnocení jen ve výši 62 procent. V rámci typu auditu „Po opravě“, tedy při pravidelném servisu vozu, byly nejčastějšími prohřešky nedoplnění chladící kapaliny nebo nevyměněné nefunkční žárovky.