Zákaznice vyměněné díly nikdy neviděla. Autoservisy se vloni zhoršily, více ty autorizované

Kvalita a úroveň prací v autoservisech se v průběhu loňského roku zhoršila. Nejčastějšími technickými závadami bylo nepředložení všech vyměněných dílů, nekvalitně provedené lakování, nepřiměřeně dlouhá doba opravy či fakturování opravy dílů, které nebyly poškozené. Vyplývá to z hodnocení služeb tuzemských servisů, které už přes tři roky připravuje společnost Cebia.
Zákazníci by si na opravy v servisech měli dát pozor. Vždy by měli trvat na kompletně vyplněném zakázkovém listu a zejména zkontrolovat, zda sedí stav pohonných hmot a počet najetých kilometrů. Ilustrační foto: Pixabay.com

„Za poslední čtyři měsíce jsem byla s autem v servisu hned dvakrát. Poprvé kvůli uvolněnému řemenu alternátoru a podruhé kvůli výměně alternátoru. Ale už jim vůz do opravy nikdy nedám,“ svěřila se redakci FAEI.cz paní Jitka z Prahy (pozn. – redakce má celé jméno k dispozici, jakož i název firmy) se svou negativní zkušeností s autorizovaným servisem Hyundai a potvrdila tak nevědomky statistické údaje.

Pokaždé totiž měla neblahý pocit, že se jí servisní technik snaží natáhnout na ceně. A pokaždé šlo o několik tisíc korun, přičemž v prvním případě servisní technik srazil cenu pouhým kliknutím v počítači.

A vyměněné náhradní díly nikdy neviděla. „Zvláštní,“ diví se paní Jitka. „Manžel svůj vůz opravuje u automechanika za Prahou a ten mu vždy ukáže vadné díly a krabici od těch nových, společně se zaplacenou fakturou.“

Paní Jitce vadilo i to, že pracovníci autorizovaného servisu nedrželi slovo. „V pondělí jsem jim auto odvezla, v úterý mi měli sdělit závadu, ale když jsem se ve čtvrtek konečně dovolala, servisní technik mi vysvětlil, že toho prostě měl hodně. Čekala bych v takové situaci alespoň omluvu,“ říká paní Jitka.

PSALI JSME:
Brzdové destičky na motorku z Japonska pod stromeček nedostane

Kvůli tomu, že každý den vozí malé dítě do školky, musela si během týdne půjčovat manželovo auto. „Dokážu si představit problémy, které by kvůli tomu měly rodiny s jedním vozem, který by několik dní zbytečně trčel v servisu,“ dodává.

Korunu všemu ale podle ní nasadil servisní technik v pátek, když jí volal závadu a cenu originálního dílu – třicet tisíc korun. Nesouhlasila. Technik našel levnější alternativu na stránkách prodejce náhradních dílů.

„Také jsem se na ty stránky podívala. Říkám, tady vidím, že když se zaregistruju, můžu mít slevu. To se mi vyplatí, když to koupím sama a přivezu vám to,“ řekla paní Jana servisnímu technikovi. Ten telefonát uzavřel s tím, že alternátor bude za cenu se slevou a že odpoledne bude opravený vůz k vyzvednutí.

A skutečně, v pátek odpoledne byl vůz k vyzvednutí. Problém byl však v tom, že servisní technik už měl volno, a tedy i vypnutý telefon, a že jeho kolega měl ve faktuře za opravu u alternátoru uvedenou plnou cenu, bez slevy. „Nakonec jsem tu slevu vyhádala, ale bylo mi to velmi nepříjemné,“ vybavuje si paní Jitka.

PSALI JSME:
Co s autem dokážou za pár stovek a na počkání podnikavci s kabely a diagnostikou

Vzhledem k tomu, že původní alternátor neviděla, začal v ní hlodat pocit, že jej pracovníci autorizovaného servisu mohli prodat na repasování, případně že v opraveném autě má repasovaný alternátor.

„Je pátek odpoledne, naši mechanici právě odešli a kolega má vypnutý mobil. Nemám jak to zjistit,“ konstatoval servisní technik předávající opravený vůz. „Ale co když byl alternátor poškozen chybou, kterou v servisu udělali při předchozí opravě?“ klade si další „konspirační“ otázku paní Jitka.

„Když mi pak od Hyundai přišla mejlem výzva od pana Tomáše Nováka, vedoucího servisních služeb centrály firmy v ČR, k ohodnocení služeb, zprávu jsem se vztekem a rozhořčením smazala,“ říká s tím, že už s tím dál nehodlá ztrácet svůj čas.

„Zákazníci by si na opravy v servisech měli dát pozor. Vždy by měli trvat na kompletně vyplněném zakázkovém listu a zejména zkontrolovat, zda sedí stav pohonných hmot a počet najetých kilometrů. V případě výměny jakýchkoli dílů by si měli nechat po opravě předložit původní díly, které byly nahrazené jinými. Důležité je zkontrolovat kvalitu lakování a spasování dílů,“ říká Martin Pajer, ředitel společnosti Cebia.

PSALI JSME:
Podrazy s ojetinami: Kód auta lze pořád vyškrábat třeba šroubovákem, říká specialista

Podle údajů společnosti, která na českém trhu letos působí třicátým rokem, se vloni kvalita provedených prací v autorizovaných i neautorizovaných servisech zhoršila nejen během samotného roku, ale i meziročně. Zatímco v roce 2019 dosahovala celková úroveň oprav 96 procent ze sta možných, loni ke konci roku dosahovala kvalita prací 93 %. V prvním kvartálu loňského roku přitom kvalita prací byla na úrovni 98 procent.

Neautorizované servisy si vloni podle údajů společnosti Cebia vedly z hlediska kvality oprav meziročně lépe, než ty autorizované. Zatímco autorizované si pohoršily o tři procentní body, neautorizované si naopak o čtyři procentní body polepšily na 94 %. Kvalita provedených oprav tedy byla v rámci autorizovaných i neautorizovaných servisů loni prakticky srovnatelná.

Pokud jde o kraje, Praha zůstává tradičně na pomyslném výsluní a i loni obhájila kvalitu na úrovni 97 procent, v Jihočeském kraji došlo k razantnímu snížení z 97 procent na pouhých osmdesát a tento kraj se tak stal vůbec nejhorším z hlediska kvality oprav.

Druhým rokem v řadě klesla kvalita provedených oprav v kraji Olomouckém, a to z 93 % na 90 procent. Mezi kraje s nejkvalitněji provedenými opravami pak patří také kraj Středočeský (97 %) či kraj Vysočina (98 %).

PSALI JSME:
Kvalita tuzemských autoservisů se loni mírně zhoršila

Zavřít reklamu ×
  1. To je u nás normální, že vám v autoservisu mění díly zbytečně nebo namontují starší anebo levný díl z Číny, ale vám zaúčtují nový značkový díl a ještě předražený o stovky procent. Běžně taky při výměně oleje vám nevymění ani filtr (ale zaúčtují ho) anebo z motoru vysají jen část starého oleje, dolijí novým, ale vám zaúčtují celé množství nového oleje. Kámošovi se v servisu stalo, že mu u jeho málo jetého auta vyměnili zachovalé díly za opotřebované. A co se děje v autobazarech, to je ještě mnohem horší. Tam se běžně auta dobrých ročníků, ale s velkým nájezdem upravují na tachometru, mění se opotřebované tapecírunki, ošahané volanty a řadící páky, sešlapané gumy pedálů za líp vypadající z bouraných aut. Potom takové omlazené auto draze prodají. Kdo autům nerozumí, ten je servisy i autobazary lehce vojebán.

  2. Svoje auto bych nikdy nesvěřil do cizích rukou bez nějakého dozoru. Např. mám tady kousek u bydliště STK kde dáte auto a uvidíte ho až za 45 minut. Na linku Vás nikdo nepustí. Byl jsem tam jednou z kamarádovým autem a už mě tam nikdo neuvidí. Raději jedu na STK tam kde jsem stále s autem a technikem v kontaktu. Proberem stav auta a mám dohled nad autem. Do servisu jsem zatím co mám auto od roků 1997 nikdy nedával a vše jsem opravil sám popř. díky pomoci známého automechanika co pomohl jak vyřešit opravu.

  3. paní už nemusí mít nahlodávající pocit, že má v autě repasovaný alternátor a ten starý byl prodán na repasi. Tohle je totiž běžná praxe. Proč myslí, že je ten alternátor o tolik levnější? U spousty podobných dílů je praxe, že ceníková cena je cena včetně vratky starého vadného dílu, jinak následuje příplatek. Alternátory, startéry, ventilátory, poloosy, turba …
    Mě spíše přijde smutná jiná praxe. Vadný kabinový ventilátor Volvo, v autorizáku 15000Kč díl. Když si ten samý koupím na netu, tak 6500Kč, jen bude mít odbroušené logo Volvo a jinou krabici. A když si ten samý díl koupím pro Land Rover, tak dostanu díl od stejného výrobce, v krabici Volvo přelepené logy LR.

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Odesláním vyslovujete souhlas s dokumentem Všeobecné podmínky používání webových stránek

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

Další z rubriky Motorismus

Řídit můžete i opilí, ale…

Svorně nadáváme, ale výhodu to má. Zavřené restaurace a bary znamenají menší riziko pro všechny řidiče, jimž nějaké to pivko po obědě nebo promile zbytkového alkoholu po ránu prý za volantem neškodí, naopak si …

Řidiči si mohou na chvíli oddechnout

Ceny pohonných hmot se v posledních týdnech měnily jen o haléře za litr. Řidiči si mohou oddechnout, skokové zdražování na čerpacích stanicích skončilo. Do léta lze však očekávat, že benzín i nafta ještě zdraží. …

Nejčtenější

Nechcete už pracovat? Začněte počítat…

Už se vám nechce pracovat, protože jste se podle vašeho mínění už napracovali dost? Pak je ta správná chvíle spočítat si, zda máte nárok na starobní důchod, případně předdůchod či předčasný důchod. Pokud ještě ne, …
Kurzovní lístek
Chci nakoupit
Chci nakoupit
Chci prodat
EUR
EUR
USD
GBP
CHF
JPY
DKK
NOK
SEK
CAD
AUD
PLN
HUF
HRK
RUB

Vejce zdražují, chovatelé začali pouštět slepice z klecí

Analýza
Klecový chov slepic sice skončí podle loni schváleného zákona až v roce 2027, mnozí chovatelé se ale novým pravidlům přizpůsobuje s předstihem už nyní.  Podle výzkumů se zájem veřejnosti o podmínky chovu slepic a původ vajec sice zvyšuje, přesto ale převažují nakupující, kteří zohledňují především cenu. A ta se zvyšuje – právě i kvůli změně chovu nosnic.

Hrozí Air Bank zánik?

Moneta Money Bank podepsala předběžnou smlouvu o akvizici Air Bank, českého a slovenského Home Creditu a …
Rolovat nahoru