Balíkové přepravě stále hrozí tvrdý brexit

Pokud EU nevyhoví požadavku o odkladu brexitu, stále existuje možnost, že Velká Británie opustí unii bez dohody. V takovém případě bude pro zboží směřující oběma směry přes Lamanšský průliv platit stejný režim jako u nečlenských zemí Evropské unie.
Ilustrační foto: Pixabay

Tedy nutnost registrace Economic Operators Registration and Identification (EORI), klasifikačních kódů přepravovaného zboží a celního softwaru nebo celního makléře. Firmy by si tak musely zažádat o registraci EORI s dostatečným předstihem. Vyřízení registrace na celním úřadě totiž může trvat i několik týdnů.

Velká Británie chtěla opustit Evropskou unii 29. března 2019.

Současný vývoj ale vypovídá o tom, že stát se může téměř cokoliv. Británie může odejít bez dohody (tvrdý brexit) nebo již s vyjednanou dohodou. Odsouvání termínu odchodu ale může vyústit i v druhé referendum s výsledkem v EU setrvat.

Následující řádky popisují, jak se připravit na tvrdý brexit, který je z hlediska přeshraničního transferu zboží nejméně preferovanou variantou.

Přípravy na tvrdý brexit

Pokud bude jasné, že Británie opustí Evropskou unii bez dohody, firmy budou pro pokračování bezproblémových transferů zásilek i s novou administrativní zátěží a případnými cly muset učinit některé nezbytné kroky. „Každá firma, která bude chtít obchodovat s Velkou Británií po tvrdém brexitu a nevyváží v současnosti mimo EU, by si měla zažádat o registraci EORI. Protože je možné, že standardní lhůty se těsně předtím prodlouží, žádost o registraci bude dobré podat včas,“ uvádí Pavel Včela, ředitel přepravní společnosti GLS Česká republika.

„Dalšími kroky by mělo být sepsání nových obchodních smluv s britskými partnery, které zohledňují celní sazby, a pořízení celního softwaru nebo zajištění celního makléře. U zasílaného zboží se budou muset uvádět klasifikační kódy. Na turbulentní vývoj jsme v GLS připraveni, zákazníci najdou na našich webových stránkách neustále aktualizované informace k přepravě balíků,“ dodává Včela.

Zavřít reklamu
Sdílet článek
Diskuse 0
Sdílet článek
Diskuse k tomuto článku je již uzavřena