
Při pořízení nového auta ve vyšší výbavě, které má například systémy pro kontrolu mrtvého úhlu, rozpoznávání chodců, sledování jízdního pruhu, bdělosti řidiče, brzdový asistent, alkoholový zámek nebo adaptivní tempomat, si připlatíte nemalou částku. I když nejmodernější prvky aktivní bezpečnosti prokazatelně snižují riziko dopravní nehody, pojišťovny při výpočtu ceny povinného ručení ani havarijního pojištění majitele vozidel nijak nezvýhodňují.
Majitelé vozidel by logicky mohli očekávat podobné zvýhodnění jako například u pojištění vozidla proti krádeži, protože pojišťovny za vyšší úroveň zabezpečení automobilu započítávají slevu. „Ačkoliv elektronické systémy aktivní bezpečnosti naší doby výrazně snižují riziko nehody, pojišťovny jsou v tomto ohledu velice konzervativní a žádná je zatím do ceny pojištění nepromítá,“ říká analytik portálu ePojisteni.cz Ladislav Gruber.
„Maximální úroveň zabezpečení v podobě pískovaných skel, zámku řadicí páky, alarmu a aktivního GPS systému zohledňuje většina pojišťoven v ceně havarijního pojištění, a to poměrně významně. Sleva se běžně pohybuje okolo 10 až 20 procent, což už například u desetitisícového ročního pojistného znamená příjemnou úsporu. Podobnou analogii byste ale v případě prvků aktivní bezpečnosti hledali marně,“ dodává.