Bezplatné storno kvůli covidu je novým standardem. Zákazníci přesouvají rezervace na jarní prázdniny

Většina hoteliérů to tušila, ale málokdo tomu chtěl uvěřit. I proto zítřejší opětovné uzavření ubytovacích zařízení působí jako studená sprcha, která odepíše více než tři miliony noclehů v celkové ceně kolem čtyř miliard, nehledě na další miliardy, o které přijdou hotely na útratě za silvestrovské oslavy.
Češi mají i nadále chuť cestovat a jsou připraveni za domácí cestování utrácet více než kdy předtím. Ilustrační foto: Pixabay.com

Přestože oficiální termín zatím neexistuje, většina provozovatelů očekává opětovné otevření až v únoru – tedy s prvním turnusem jarních prázdnin. Pokud se podaří epidemiologickou situaci udržet pod kontrolou.

Začíná tedy boj o důvěru zákazníka. Pro hotely bude nyní klíčové ozvat se hostům a pokusit se po dohodě s nimi pobyty přerezervovat „na neurčito“, aby se jim podařilo udržet své cash-flow. A výměnou za to nabídnout zvýhodněné podmínky.

Až do teď totiž návštěvníci zatím netrvali na vracení peněz. To se nyní s ohledem pravděpodobného přesunu hostů do zahraničních lyžařských středisek může změnit a celá řada zařízení by se mohla dostat do problémů s hotovostí. A tím i schopností platit své pohledávky.

O to více se musí hotely připravit na únorové dovolené. U nich by naštěstí mohla nastat konjunktura mezi nabídkou a poptávkou. Jak se zdá, Češi mají i nadále chuť cestovat a jsou připraveni za domácí cestování utrácet více než kdy předtím.

Možnost rezervovat pobyt s vědomím bezproblémového storna v případě nákazy covidem v rodině, je pro celou řadu hostů větším benefitem, než například cena pobytu.

To nejlepší, co může hotel nyní v mezičase udělat, je zrevidovat svůj marketing, nastavit svou datovou analytiku, aby dokázal lépe identifikovat příležitosti ze strany hostů a postupně se vyvázat ze závislosti na rezervačních portálech.

To umožní hotelům zacílit na nové cílové skupiny, které budou v roce 2021 klíčové – tedy především české rodiny s dětmi. Díky vyvázání se ze slevové spirály budou moci výrazně lépe pracovat s cenou svých služeb v závislosti na daném období a reinvestovat peníze do dalšího rozvoje.

Pokud totiž bude cena pobytu vyvážená kvalitou servisu, návštěvníci ji budou ochotni akceptovat a hotely už nebudou muset operovat na hraně své profitability.

Autor je zakladatel vyhledávače Explorio
(Redakčně upraveno)

Zavřít reklamu
Sdílet článek
Diskuse 0
Sdílet článek
Diskuse k tomuto článku je již uzavřena