
Stejně jako vloni obsadila Sberbank i první příčku v žebříčku nejsilnější a nehodnotnější značky ve střední a východní Evropě. V minulém roce se dle Brand Finance index síly značky Sberbank zvýšil z 90 na 93 bodů a hodnota značky vzrostla z 11,6 miliardy USD na 12,4 miliardy USD.
„Ruská bankovní značka poprvé získala prvního místo v globálním žebříčku společnosti Brand Finance,“ komentoval ocenění generální ředitel a předseda představenstva Sberbank Russia Herman Oskarovič Gref (mimochodem někdejší ruský ministr hospodářství a obchodu – pozn. red.) a dodal, že „přední umístění v globálním měřítku také ukazuje, že jsme zvolili správnou strategii – strategii zaměřenou na technologické vedení a rozvoj ekosystému produktů a služeb s cílem poskytnout klientům kompletní škálu finančních i nefinančních služeb pro všechny jejich životní situace“.
K nárůstu hodnoty značky Sberbank přispěly dobré obchodní výsledky. Nepříznivý vliv na hodnotu značky v amerických dolarech ale mělo znehodnocení ruské měny. Brand Finance počítá hodnotu značky pomocí 19 faktorů, jako jsou investice do značky, známost, preference, skóre zaměstnanců, firemní pověst apod. Síla značky je společně se ziskem klíčovým faktorem při určování její hodnoty.