A ti se dnes musí pokojit s téměř nulovým úročením na běžném účtu, respektive dosáhnou na maximálně jednoprocentní úročení, pokud každý měsíc splní pravidla reklamní akce „Bonusové úročení zůstatku na spořicím účtu eKonto XL“ platné od začátku ledna.
„Raifka mne před pár lety nalákala na akci pro nové klienty, kdy jsem měla mít při vkladu vyšším než 150 tisíc korun zvýhodněný úrok. Dnešní realitou je, že z milionu uloženého na spořicím účtu u této banky mám po zdanění měsíčně čistého pár desítek korun měsíčně. A banka se ani neobtěžovala mne informovat o změně podmínek,“ vybavuje si paní Zuzana, klientka Raiffeisenbank (pozn. red. – celé jméno a kontakt má redakce k dispozici).
A pokud by si paní Zuzana chtěla uložený milion korun vybrat v bance v hotovosti, stálo by jí to 1500 Kč za nadlimitní výběr. „Nehoráznost! Za tu dobu, co mám v RB uložené tyhle peníze, mi tolik ani náhodou na úrocích nevydělaly,“ říká.
Nová reklamní akce Raiffeisenbank pro nové spořící klienty s tříprocentním zhodnocením úspor se paní Zuzany, která je klientem banky již několik let, osobně dotkla: „Dlouhé roky tady dochází k diskriminaci zákazníků, kteří se již někomu „upsali“ a nikdo s tím nic nedělá. Běžně to dělají mobilní operátoři, banky ale třeba i UPC, když novým zákazníkům nabízejí nesrovnatelně lepší podmínky, než jaké mají současní zákazníci.“
Podle ní jde o výsměch stávajícím klientům, pro které u RB platí zhodnocení spořicích účtů ve výši 0,01–0,1 %. „Když ptáčka lapají, pěkně mu zpívají,“ říká budoucí bývalá klientka Raiffeisenbank. O tom, že se spořicím účtem přejde do jiné banky, už nemá pochyb: „Kdo by váhal, když z milionu na spořicím účtu můžu mít jinde místo stokorun ročně téměř deset tisíc, a když mi takzvaně má banka nenabídne stejné podmínky jako novým klientům.“