Budoucností autoprůmyslu je prý vodík

Vodík je podle automobilky Toyota budoucností pro automobilový průmysl. Může totiž brzy doplnit v současnosti progresivně rostoucí segment hybridů. Hybridní pohon je nyní ideální a ekologickou variantou pohonu a hojně jej využívají i flotily sdílených automobilů.
Vodík je podle automobilky Toyota budoucností pro automobilový průmysl. Foto: Toyota

Čtyři pětiny energetických firem plánují investice do vodíkových technologií. Technologie modrého či zeleného vodíku aktivně provozuje 31 procent ropných a plynárenských společností, dodavatelů energie a specialistů na obnovitelné zdroje.

„Vodíkový pohon automobilů je na samém počátku masového rozšíření a má před sebou samozřejmě ještě některé výzvy. Spočívají zejména v oblastech vytvoření dostatečné infrastruktury pro podporu skladování a distribuce. Přesto považujeme vodíkový pohon za reálnou budoucnost automobilové dopravy, a to nejen té osobní, ale také nákladní a veřejné,“ říká Martin Peleška, ředitel českého zastoupení značek Toyota a Lexus.

„Technologie vodíkových článků jako alternativy ke klasickým spalovacím motorům se v Česku začnou nejrychleji prosazovat v městské hromadné dopravě. Naopak osobní automobilová doprava dává spíše než vodíkovým technologiím stále přednost elektromobilitě. Důvodem jsou obrovské investice do tohoto řešení,“ informoval v lednu redakci FAEI.cz jednatel společnosti Adast Daniel Struž.

Firmy, které se zabývají vývojem vodíkového pohonu, ať už jde o Toyotu či Siemens, jsou podle něj na globálním trhu poměrně silné: „Jakmile dosáhnou technologické úrovně a zejména cenové konkurenceschopnosti ve srovnání s elektromobilitou, lze očekávat, že se segment elektroaut rozdělí a část z něj začne preferovat vodík.“

Zavřít reklamu
Sdílet článek
Diskuse 3
Sdílet článek