
Ke snížení cen došlo i přesto, že nabídka ojetin byla oproti předchozímu měsíci menší a na českém trhu bylo na prodej 92 116 ojetin, což je o 6 580 méně, než před měsícem. Střední hodnotu ceny v uplynulém měsíci ovlivnily i výrazné slevy českých autobazarů.
„Naše predikce cenové stagnace a případného poklesu cen ojetin se potvrdily. Na celkové hodnocení je sice ještě brzy, protože teprve se začátkem druhé letošní hlavní sezóny v září uvidíme, zda šlo pouze o výkyv spojený s létem a dovolenými, nebo nastupující trend,“ uvedla Karolína Topolová, generální ředitelka a předsedkyně představenstva Aures Holdings.
Podle ní ale klesající ceny trhu ojetých vozů rozhodně prospějí. „Domácnosti jsou již tak silně zatíženy například růstem nákladů na energie, paliva nebo potraviny, a pokles cen vozů jim usnadní rozhodování, zda svůj vozový park obmění,“ dodala.

Mezi deseti nejprodávanějšími modely na českém trhu výrazně zlevnil například Volkswagen Touran, kde medián ceny klesl o 14 500 korun na 179 000 Kč, nebo BMW řady 5, kde střední hodnota ceny klesla dokonce o 25 500 korun na aktuálních 185 000. U nejžádanějších škodovek cena zůstala víceméně stejná.
Nejčastěji nabízeným modelem ojetého vozu na českém trhu byla v červenci Škoda Octavia s 7 938 nabízenými kusy ze všech generací. Následovala Škoda Fabia (5 825 aut), třetí místo obsadil Volkswagen Golf (3 024 aut). V první pětce se umístily ještě Škoda Superb (2 612) a Volkswagen Passat (2 560).
Střední hodnota stáří v červenci stoupla oproti červnovým 10,5 roku na současných 10,8 roku. Tachometr nabízených aut nejčastěji ukazoval také meziměsíčně vyšší hodnotu – 155 060 km. Český vozový park tak v poslední době začal opět stárnout a na trhu nabízené vozy mají více najeto, než mívaly v posledních letech.
V nabídce tuzemských autobazarů bylo podle analýzy Aures Holdings v červenci 694 vozů s hybridním pohonem, což je o 160 méně, než v červnu, a 277 čistých elektromobilů, meziměsíčně o 110 méně. Podle šetření Schneider Electric jsou sice v Česku elektromobily oblíbené, většinou je ale lidé nevlastní.
Důvodem pro to je cena a nedostatečná infrastruktura. Podle dat Schneider Electric využívá elektromobil 11 procent řidičů, ale vlastní je pouhé jedno procento. Další bariérou pro pořízení elektroauta je pro většinu lidí v ČR vysoká pořizovací cena.
Jinak je tomu u firem. Nárůst zájmu o elektroauta mezi firmami je patrný a podporuje jej snaha o co nejudržitelnější podnikání. Limitem, a to samozřejmě nejen pro ně, je ovšem nízká dojezdová vzdálenost těchto vozů a s tím spojený problém s dobíjením. Od začátku ledna do konce letošního května se v Česku prodalo 1 318 elektromobilů.
Ceny ojetin a bytů jsou tady v ČR neuvěřitelně vyšponovány nahoru.