Česká spořitelna má vážný reputační problém: Klienty, které před rokem prodala Bohemia Energy

Česká spořitelna, jedna z největších tuzemských bank, se kvůli své obchodní strategii stala součástí kauzy Bohemia Energy. Tato skupina, zahrnující i další dodavatele, před pár dny oznámila, že na českém trhu s energiemi končí. Před rokem ale Bohemia Energy od „Spořky“ koupila dceřinou společnost Energie ČS s několika desetitisíci odběratelů elektřiny a plynu.
Česká spořitelna má vážný reputační problém: Klienty, které před rokem prodala Bohemia Energy. Ilustrační foto: FAEI.cz

Banka ještě před rokem svým klientům nabízela prostřednictvím své dceřiné společnosti Energie ČS plyn a elektřinu, ale v té době už firmu prodávala společnosti Europe Easy Energy ze skupiny Bohemia Energy. Ta před pár dny oznámila, že končí. Bavíme se o cca 65 tisících odběratelů elektřiny a plynu, kteří se s dodávkami energií původně svěřili do péče České spořitelny.

Podle informací zaměstnanců banky, kteří pochopitelně chtějí zůstat v anonymitě, nyní Česká spořitelna řeší vážný interní problém, který by mohl vážně poškodit reputaci banky. Háček je totiž v tom, že součástí dohody o prodeji firmy bylo to, že Energie ČS bude pod novým majitelem nadále fungovat pod stejným jménem i značkou.

A že Česká spořitelna s ní bude i nadále spolupracovat a že Energie ČS s novým vlastníkem bude pro klienty banky zajišťovat cenově výhodné dodávky energií. „Finanční poradenství klientům a pomoc s úsporou nákladů je součástí strategického poradenského konceptu Moje zdravé finance,“ uvedla banka před rokem v tiskové zprávě. To, že Energie ČS změnila majitele, tak její zákazníci – klienti banky – vůbec nemuseli zaregistrovat.

Pro Spořitelnu to znělo jako dobrý plán, prodat firmu a mít její byznys stále k dispozici. Tedy až do chvíle, než Bohemia Energy oznámila svůj konec. V aktuálním sdělení veřejnosti banka, jak informoval její mluvčí Filip Hrubý, uvádí: „Jsme připraveni poskytnout radu a pomoc všem klientům naší bývalé dceřiné společnosti Energie ČS, která je nyní dceřinou společností Bohemia Energy.“

„Klienti Energie ČS nás mohou kontaktovat na speciální lince 800 960 960. Začínáme také s obvoláváním klientů Energie ČS, kteří realizují platby za energie z účtů u České spořitelny, abychom jim pomohli s nastavením plateb novému dodavateli energií,“ doplnil.

Bylo by zajímavé zjistit, kolik z klientů společnosti Energie ČS – ke konci srpna letošního roku podle OTE dodávala elektřinu 46 tisícům odběratelů a plyn 19 tisícům – vědělo, že už letos neodebírají „spořitelní“ elektřinu a plyn. Jenže, ruku na srdce, reálně to zjistit nelze. Nicméně banka na svých stránkách stále nabízí příběhy Blanky a Katky, které se společností Energie ČS ušetřily…

Zavřít reklamu
Sdílet článek
Diskuse 47
Sdílet článek