
Výhodou při placení debetní nebo kreditní kartou je její funkce ochránit nás, když se něco pokazí. Abychom spotřebitele ochránili, připravili jsme řešení, se kterým vám banky pomůžou získat zpět peníze za nedoručené zboží a služby, za které jste zaplatili kartou. Například pokud po on-line nákupu dostanete špatný produkt, který nelze vrátit, nebo při zrušení letu, když se letecká společnost ocitne v nucené správě.
V takových situacích je nejprve třeba kontaktovat obchodníka, prodejce nebo cestovní kancelář, u nichž nákup proběhl, abyste zjistili, zda se na vás vztahuje pojistné plnění. Pokud tomu tak není, nebo byste touto cestou získali jen částečnou či žádnou kompenzaci, můžete se domluvit s bankou, která vaši kartu vydala a vyzkoušet další možnosti.
Chargeback není zákonnou povinností, ale pokud jste platili debetní nebo kreditní kartou, měli byste o chargeback zažádat u banky, která vaši kartu vydala, a ta může následně podat žádost bance prodejce.
Postup řízení těchto pohledávek podléhá nařízením karetní společnosti (tj. pravidla, která jsme stanovili pro finanční instituce, které chtějí vydávat či přijímat karty Visa, aby nám pomohly udržovat férový a vysoký standard služeb – pozn. aut.). Banka vaši žádost spravedlivě posoudí, přestože není jisté, že zvládne peníze prostřednictvím chargebacku získat zpět.
Požadovaná částka k vrácení nesmí překročit hodnotu původní transakce. Pokud již došlo k částečné refundaci, další chargeback se bude vztahovat už jen na zbývající částku transakce.
Autor je regionální manažer Visa pro Česko a Slovensko
(Redakčně upraveno)