
Výrazně více i tentokrát spotřebitelé nakupovali elektroniku, vybavení domácností a zboží pro volný čas. Tedy tradiční zboží, o které máme zájem především v dobách konjunktury a malých obav z budoucnosti. Čísla z obchodů tak vlastně docela dobře korespondují s vývojem důvěry spotřebitelů v ekonomiku, která zůstává navzdory častým (a přehnaně) chmurným předpovědím a vizím stále velmi silná.
Výsledky maloobchodu znovu ukazují, že růst ekonomiky zůstává v režii spotřeby podporované nízkou nezaměstnaností na jedné straně a solidním růstem mezd na straně druhé. Tento model přitom může fungovat i letos, avšak s očekávaným zpomalováním růstu reálných mezd nelze spoléhat na další prudký růst útrat v obchodech. Snad tedy jen s výjimkou těch internetových, kterým se nepochybně dál povede výrazně lépe než zbytku.
Autor je analytik Československé obchodní banky
(Redakčně upraveno)