Čtyři z pěti podnikatelů si myslí, že jsou na digitální komunikaci se státní správou přichystaní

Většina firem a živnostníků (80 %) se domnívá, že je připravena na digitální komunikaci se státní správou, naopak o připravenosti státní správy na tento způsob komunikace je přesvědčeno jen 28 % z nich. Ukázal to průzkum, který si od agentury Ipsos nechala zpracovat Asociace malých a středních podniků a živnostníků ČR (AMSP) na vzorku sta podnikatelských subjektů.
Překvapivý výsledek, že 41 % firem využívá internet věcí, je pravděpodobně způsoben širokou interpretací pojmu. Ilustrační foto: Depositphotos.com

Pod pojmem digitální firma si podle šetření představí výpočetní techniku a IT obecně (29 %), na druhém místě pak digitalizaci dokumentů (28 %). Celá pětina respondentů neodpověděla, což zřejmě souvisí s tím, jak široce je vnímán pojem digitalizace a co přesně to pro firmu znamená. Jako nejčastější moderní technologii, kterou využívají, uvedli podnikatelé internet věcí (41 %) – spíše to ale poukazuje na neznalost pojmu než na jejich progresivní přístup k inovacím.

„Překvapivý výsledek, že 41 % firem využívá internet věcí, je pravděpodobně způsoben širokou interpretací pojmu,“ domnívá se Karel Dobeš, předseda představenstva AMSP a dodává: „Pojem digitální firma pro většinu z nich není konkrétní, přesto ho dokáží svými slovy popsat.“

Z průzkumu vyplynulo, že 75 % subjektů využívá alespoň nějakou moderní technologii – vedle zmiňovaného internetu věcí (41 %) využívají firmy online marketing (34 %), cloudové služby (33 %), chytré finance (26 %), firmy uvedly také 3D tisk (7 %) a virtuální realitu (5 %). Do cloudu přitom investovalo alespoň nějakou částku 70 % podnikatelů, téměř stejný počet investoval rovněž do digitálních dovedností.

Hlavní přínos digitalizace pak vidí firmy a živnostníci ve zvýšení produktivity práce (27 %), snížení administrativy (25 %), celkové zvýšení konkurenceschopnosti (14 %), snížení zátěže zaměstnanců (11 %) a snížení provozních nákladů (10 %). Dokumentaci obchodního modelu a procesů firmy zřejmě nezanedbávají – čistě v papírové podobě ji udržuje 14 % z nich, stejné procento firem ji má čistě digitální. S kombinací digitální a papírové podoby pracuje 71 % firem. Většina z nich si zjevně uvědomuje, že papírová podoba nestačí a že je třeba chránit svoje know-how – a zároveň ho mít vždy online k dispozici.

Zavřít reklamu
Sdílet článek
Diskuse 0
Sdílet článek
Diskuse k tomuto článku je již uzavřena