
Český start-up Apify umí sledovat a plně automaticky vyhodnocovat cokoliv, co se objeví na internetu. Porovná například vývoj cen na e-shopech a upozorní na falešné slevy, shromáždí podklady k hledání zneužívaných dětí nebo pomůže lépe sledovat protichůdné výroky politiků.
Aby Apify uspokojilo poptávky velkých společností ze zahraničních trhů, rozvíjí od letošního roku i svou síť takzvaných „solution providerů“. Ti mají nejenom pomáhat zájemcům s integrací, ale nové klienty zároveň vyhledávat. Největším partnerem se nově stává československý Bootiq, který má přes 350 vývojářů ve dvanácti pobočkách.
„RPA využívá roboty k automatizaci procesů, které by za běžných podmínek museli dělat lidé dlouhé hodiny nebo i dny. Ve světě je to aktuálně jedna z nejvyhledávanějších technologií. Schopnost Apify kombinovat web scraping právě s RPA je opravdu klíčová technologie současné doby a my jsme velice rádi, že můžeme s tímto nadějným českým start-upem spolupracovat,“ říká Marcel Červený, CEO skupiny Bootiq.
Kromě čistě komerčního využití technologie, které je často spjato s přísnou mlčenlivostí, ji využívají čeští start-upisté také k veřejně prospěšným aktivitám, a to nejen v České republice. Technologie Apify pomáhá např. iniciativě Hlídač státu stahovat nové smlouvy a rozhodnutí nebo budovat databázi příspěvků ze sociálních sítí vrcholných českých politiků.
Dále stojí za projektem Hlídač shopů, který sleduje, jestli e-shopy uměle nenavyšují slevy. V USA má pak mezi klienty neziskovku Thorn, která stahuje data z erotických on-line seznamek a hledá v nich ztracené děti – i díky technologii českého start-upu tato organizace vystopovala již patnáct tisíc pohřešovaných.