A podíl dovezených aut starších deseti let vzrostl meziročně o 2,5 % na 54 procenta. Ještě ke konci září přitom tvořil podíl takových aut 53,6 procenta. Je tedy zřejmé, že trend dovozu čím dál starších vozidel pokračuje. Vyplývá to z analýzy společnosti Cebia.
Nabídka menší o tisíce vozů
Celkový počet dovezených ojetých osobních aut loni kles meziročně o 15 procent. Na trhu tak oproti loňskému roku chybělo 26 530 čerstvě dovezených vozidel. Největší ztráty utrpěl trh během jarních měsíců, zejména v dubnu, kdy se počet dovozů snížil o 53 procenta.
Na podzim v době uzavření provozoven už sice k tak velkému poklesu nedošlo, ale i tak se v listopadu dovezlo do Česka meziročně o 20 procent méně aut.
A celková nabídka ojetých osobních aut se loni propadla o sedm procent. Prodalo se 707 000 ojetých osobních vozů, meziročně o 53 tisíc méně. Polovinu z nich tvořila auta dovezená ze zahraničí v loňském roce nebo v předešlých letech. Nejčastěji šlo o auta z Německa (45 %).
Za menší nabídkou ojetých vozů stály především čtyři faktory: Méně dovezených aut ze zahraničí, menší zájem a možnosti lidí prodat vůz a pořídit si jiný, menší ochota firem zbavovat se stávajících vozů a vyměnit je za mladší, a v neposlední řadě také propad ve výrobě nových aut, který vedl mimo jiné právě k tomu, že lidé i firmy méně vyměňovali své vozy za mladší.
To je potíž,když si kdejaká,zoufalá socka kupuje krámy od Dacie,Fiatu,Seatu i Škodovky a nám se pak motají před našima drahýma autama !!
Ty ještě jezdíš v Trabantu co?
Problém ojetin je především jejich neustále stoupající cena podobně jako u nemovitostí.Co jsem v roce 2010 koupil ojetinu starou 8 let za 40000 kč tak dnes za 40000 kč koupím ojetinu starou 18 let a více.
Zcela logicky, protoze mladsi preslozitene ojetiny vydrzi mene a budete do nich sypat vice. Cim starsi auto ( a nejen auto), tim delsi zivotnost.
A čím to asi bude? Nejspíš lidé nemají peníze. Kdyby měli, tak by si koupili nové.
To je jen dobře. Čím novější popelnice, tím více ku. ehm kazítek… A celý ten ekošvindl a greténské pokrytectví je do nebe volající, že místo aby se jedno vozidlo využilo po řadu let, najelo půl, tři čtvrtě či mio km a využilo se do mrtě, je pokrytecky „ekologické“ točit to a podporovat nesmyslnou a pro přírodu náročnou nadvýrobu, při které se nadělá emisí až až.