Dobírkou platí 34 procent zákazníků e-shopů. A služby České pošty jich využívá ještě víc

Český on-line trh se výrazně liší od západní Evropy využíváním dobírky a malým podílem on-line plateb kartou. Dobírku využívá stále 34 procent zákazníků tuzemských e-shopů. Stejné množství lidí platí v e-shopech pomocí bankovních převodů a pouze devět procent zákazníků internetových obchodů platí kartou on-line. Vyplývá to z analýzy společnosti Shoptet, na jejíž platformě běží v Česku 13 000 e-shopů.
Zákazníci českých e-shopů stále nejvíce využívají Českou poštu. Její podíl na všech dodaných zásilkách je 36 procent. Foto: FAEI.cz

Téměř čtvrtina (23 %) zákazníků platí osobně v hotovosti, tedy na přepážce či dopravci při převzetí. V případě bankovních převodů klesl podíl o tři procentní body. „V tomto ohledu pomáhá fakt, že mnoho e-shopů zjednodušilo možnost placení převodem na svých stránkách,“ uvedl ředitel společnosti Shoptet Miroslav Uďan.

Pokud jde o způsoby dodání, osobní převzetí volí šest procent lidí. Zásilkovnu a Uloženku využívá 19 procent on-line kupujících. Ze soukromých dopravců je na tom nejlépe PPL, které má podíl 14 procent při doručování zásilek. Devět procent zásilek doručují drobní kurýři.

Zákazníci českých e-shopů stále nejvíce využívají Českou poštu. Její podíl na všech dodaných zásilkách je 36 procent, v meziročním srovnání se však propadl o sedm procentních bodů. Podíl pošty je dán zejména rozdílem v nákupním chování v Praze a zbytkem republiky.

„V hlavním městě je mnoho variant k převzetí, je tu mnoho výdejních míst Uloženek a Zásilkovny, stejně tak dobře tu fungují soukromí přepravci a kurýři. Naopak pošta je stále dominantní ve zbytku republiku,“ vysvětlil Uďan.

V Česku je v přepočtu na obyvatele nejvíce e-shopů v Evropě uvedl server České noviny. Jejich počet navíc podle odborníků i v dalších letech poroste. Loni jich v ČR přibylo meziročně 3900 na celkem 40 100. Prodávat on-line začíná nyní stále více kamenných řetězců. Podíl českých internetových obchodů na maloobchodních tržbách loni poprvé překročil deset procent.

Zavřít reklamu ×

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Odesláním vyslovujete souhlas s dokumentem Všeobecné podmínky používání webových stránek

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

Další z rubriky Spotřebitel

Nejčtenější

Kurzovní lístek
Chci nakoupit
Chci nakoupit
Chci prodat
EUR
EUR
USD
GBP
CHF
JPY
DKK
NOK
SEK
CAD
AUD
PLN
HUF
HRK
RUB

Jaká je budoucnost výškových dřevostaveb v Česku?

Analýza
V České republice stále platí zastaralá norma omezující výšku dřevostaveb na devět, respektive dvanáct metrů. Legislativa by se však měla brzy změnit. S ohledem na nespornou ekonomickou výnosnost projektů chtějí developeři stavět minimálně osmipatrové stavby (22,5 m), s výhledem do budoucna až osmdesátimetrové projekty, a to tzv. inženýrským způsobem.