
Potřeba Evropanů trávit více času na chytrých zařízeních strmě roste. Pro rok 2023 se předpokládá, že Evropané nakoupí celkem 212 milionů chytrých telefonů, 136 milionů chytrých osobních audio zařízení, 87 milionů osobních počítačů, 43 milionů fitness náramků a hodinek a 39 milionů chytrých reproduktorů.
Průzkum ukazuje, že na každých 100 chytrých telefonů dodaných v roce 2023 v západní Evropě připadne 86 chytrých osobních audio zařízení, 38 osobních počítačů nebo notebooků, 24 chytrých náramků nebo hodinek, 28 chytrých reproduktorů a 18 tabletů.
Ve střední a východní Evropě podle průzkumu v roce 2023 připadne na každých 100 dodaných chytrých telefonů 36 chytrých osobních audio zařízení, 16 osobních počítačů nebo notebooků, 15 chytrých náramků nebo hodinek, 5 chytrých reproduktorů a 6 tabletů.
Na základě výsledků průzkumu až 41 % oslovených respondentů nosí více než jedno chytré zařízení do práce, a toto číslo stoupá na 68 %, když jsou doma. Od zařízení, která užívají respondenti doma, očekávají nabídku uživatelských interakcí včetně televize, počítače a chytrých reproduktorů.
Výsledky průzkumu také ukazují, že k hlavním důvodům, proč si koupit chytré hodinky nebo fitness náramek, patří zvýšení fitness a zdravého životního stylu (56 %), touha po vyzkoušení nových chytrých funkcí (18 %) a přijímání upozornění přímo na zařízení na zápěstí (18 %). Pohodlí je největší benefit pro nákup chytrých audio zařízení (48 %), následuje lepší zvuková kvalita (20 %) a více funkcí (15 %).
Dodávky chytrých zařízení v Evropě na základě zprávy agentury Canalys v roce 2023 překročí 500 milionů včetně globálního brandu chytrých telefonů firmy Honor. V roce 2019 zaznamenala značka na základě informací organizace IDC rychlý růst na všech mezinárodních trzích s meziročním navýšením 21 % v oblasti mobilních telefonů v prvních třech čtvrtletích roku.
Díky vizionářské strategii Honor ve stejném období zaznamenal meziroční nárůst o 1 333 % v dodávání kategorie Wearables. Značka roste napříč všemi trhy, v Rusku dosáhla až 25 % podílu na trhu.