Druhého ročníku CyberGame se zúčastnil rekordní počet tříd

Do druhého ročníku soutěže České bankovní asociace (ČBA) CyberGame, zaměřené na rozvoj znalostí o kybernetické bezpečnosti mezi školáky, se zapojil rekordní počet 604 tříd z celé České republiky. Více než 10 tisíc dětí si v kvízové soutěži ověřilo své schopnosti v bezpečném pohybu v online prostředí a nejlepší týmy se utkaly ve finálových kolech základních i středních škol.
Do druhého ročníku soutěže CyberGame se zapojil rekordní počet 604 tříd z celé České republiky. Foto: ČBA
Do druhého ročníku soutěže CyberGame se zapojil rekordní počet 604 tříd z celé České republiky. Foto: ČBA

„Rekordní účast více než šesti set tříd potvrzuje, že školy vnímají kybernetickou bezpečnost jako důležité téma a hledají praktické způsoby, jak o něm s dětmi mluvit. Velmi si vážíme toho, že se do soutěže CyberGame zapojily školy ze všech regionů České republiky,“ říká Zdeňka Hildová, ředitelka ČBA Educa.

Nejlepší znalosti v oblasti kybernetické bezpečnosti v soutěži CyberGame v kategorii základních škol předvedli žáci Základní školy Jablunkov. Na druhém místě skončila dvojice ze Základní školy Březnice a třetí příčku obsadila Základní škola Měnín. V kategorii základních škol se ve finálovém kole utkalo téměř 290 soutěžních dvojic.

Mezi středními školami si nejlépe vedl tým Střední odborné školy strojní a elektrotechnické z Velešín. Druhou příčku obsadili studenti Střední školy a Vyšší odborné školy tradičních řemesel z Brna a na třetím místě skončila dvojice Střední průmyslové školy elektrotechnické a gymnázia z Prahy 10. Ve finále středoškolské kategorie se zapojilo bezmála 200 soutěžních dvojic.

Soutěž CyberGame je určena žákům 8. a 9. tříd a nově i studentům 1. a 2. ročníků středních škol. Do letošního ročníku se přihlásilo celkem 604 tříd z různých škol po celé ČR. V třídním kole, které se konalo koncem listopadu, soutěžilo více než 10 tisíc dětí. Principem soutěže je odpovědět na sérii kvízových otázek co nejrychleji a správně a získat co nejvyšší počet bodů. Na každou otázku je stanoven časový limit, přičemž s ubývajícím časem se snižuje i počet bodů, které může soutěžící získat.

Impulzem pro vznik soutěže CyberGame byly mimo jiné i výsledky dlouhodobého projektu Kybertest (www.kybertest.cz), který Česká bankovní asociace realizuje s cílem ověřovat úroveň znalostí kybernetické bezpečnosti u veřejnosti.

„Právě mladá generace v testu dlouhodobě dosahuje nejslabších výsledků, a to přesto, že digitální technologie využívá nejintenzivněji. CyberGame proto vznikla jako praktická a hravá forma, jak u dětí a mladých lidí posilovat orientaci v online rizicích a bezpečném chování v digitálním prostředí,“ doplňuje Zdeňka Hildová.

Zavřít reklamu
Sdílet článek
Diskuse 0
Sdílet článek

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Odesláním vyslovujete souhlas s dokumentem Všeobecné podmínky používání webových stránek