
Růst bilanční sumy pokračoval dvojciferným tempem, meziročně vzrostla celková aktiva o 11 % a dosáhla téměř 56 miliard korun. Počet klientů se zvýšil o 20 % a koncem roku banka obsluhovala 367 tisíc klientů. Objem vkladů a úvěrů se zvýšil o devět procent. Nejvyšším tempem přitom rostly spotřebitelské půjčky, jejichž objem v meziročním srovnání vzrostl o čtvrtinu.
„Za téměř trojnásobným nárůstem čistého konsolidovaného zisku stojí především výborná obchodní výkonnost všech prodejních složek, především pak spotřebitelských půjček, ale také vysoký podíl on-line distribuce a rozvoj on-line produktů.
Do hospodaření banky se rovněž pozitivně promítl růst našeho hypotečního portfolia, které i v loňském roce rostlo dvouciferným tempem,“ komentuje loňské výsledky generální ředitel a předseda představenstva Equa bank Petr Řehák.
Podle Řeháka bude banka v letošním roce pokračovat především v rozvoji digitálních služeb. „V lednu jsme například spustili jednoduché platby prostřednictvím on-line platebního nástroje Google Pay, v průběhu roku plánujeme klientům nabídnout i Apple Pay,“ připomíná generální ředitel. Equa bank se rovněž zaměří na další rozvoj své pobočkové sítě a nabídne klientům bankomaty s možností vkladů.
Výsledky hospodaření Equa bank k 31. 12. 2018 dle mezinárodních účetních standardů (IFRS)
Stav k 31. 12. 2018 | Stav k 31. 12. 2017 | Změna (%) meziročně | |
Aktiva celkem (v mil. Kč) | 55 849 | 50 283 | 11 % |
Úvěry klientům (v mil. Kč) | 40 430 | 36 971 | 9 % |
Vklady klientů (v mil. Kč) | 48 841 | 44 904 | 9 % |
Vlastní kapitál (v mil. Kč) | 5 020 | 3 726 | 35 % |
Provozní výnosy (v mil. Kč) | 1 683 | 1 422 | 18 % |
Čistý zisk (v mil. Kč) | 388 | 232 | 67 % |
Konsolidovaný čistý zisk* (v mil. Kč) | 372 | 110 | 238 % |
Počet klientů | 367 000 | 307 000 | 20 % |
*předběžný neauditovaný údaj