
Klíčovým faktorem úspěšného čtvrtletí společnosti Alphabet byla výkonnost reklamních segmentů, tedy vyhledávání a YouTube. Příjmy společnosti Google z reklamy dosáhly téměř 60 miliard dolarů, což představuje 9% nárůst oproti předchozímu roku.
V této kategorii vykázaly reklamy ve vyhledávání pozoruhodný 18% nárůst, zatímco příjmy z reklamy na YouTube se rozrostly o 15 procent. Tato solidní čísla signalizují ochotu inzerentů investovat do reklamních řešení společnosti Alphabet, a to i přes omezené rozpočty a snížené firemní výdaje.
Odlišným příkladem byla cloudová divize společnosti Google, jejíž růst byl ve srovnání s předchozím rokem pomalejší a činil 22 procent. Přestože tento segment nedosáhl předpokládaných hodnot, dosáhl tržeb ve výši 8,4 miliardy dolaru a zaznamenal třetí čtvrtletí po sobě provozní zisk ve výši 266 milionů dolarů.
Investoři jistě uvítají lepší marže z výsledků strategie snižování počtu zaměstnanců společnosti Alphabet, která zahrnovala také optimalizaci globálních kancelářských prostor a úpravu životnosti serverů a síťového vybavení, což vedlo ke snížení nákladů na odpisy a zlepšeným finančním operacím.“
Autor je tržní analytik společnosti eToro
(Redakčně upraveno)