Herní společnosti i hráči jsou stále častěji terčem hackerských útoků

V srpnu 2008 se několik španělských časopisů rozhodlo oslavit hráče videoher a položily tak základ Dne hráčů, který se slaví 29. srpna. Jak vyplývá z dat společnosti Statista, v roce 2021 je po celém světě více než 3,2 miliardy hráčů videoher.
Terčem kybernetických hrozeb a útoků nejsou však jen herní společnosti, ale i hráči. Ilustrační foto: Pixabay.com

Videoherní průmysl už dávno přerostl filmový průmysl a koronavirová pandemie vzestup videoher ještě umocnila. Podle IDC dosáhl videoherní průmysl v roce 2020 tržeb ve výši 179,7 miliard dolarů. A kde jsou peníze, tam jsou i hackeři. Počet kyberútoků po celém světě navíc celkově roste.

Hackeři vidí v herních společnostech lukrativní cíle, sledujeme tak útoky, které tyto firmy stojí miliony dolarů. Oběťmi ransomwaru a vyděračských technik se staly například Capcom, tvůrce legendárních sérií Street Fighter, Mega Man, Resident Evil, Devil May Cry a Monster Hunter.

PSALI JSME:
Kyberzločinci útočí přes Hvězdné války

Dále pak společnost CD Projekt Red, která stojí za hity jako Zaklínač nebo Cyberpunk 2077. Nedávno čelila útoku a krádeži dat a zdrojového kódu také jedna z největších herních společností na světě Electronic Arts.

Terčem kybernetických hrozeb a útoků nejsou však jen herní společnosti, ale i hráči. Obrovská herní komunita, která aktivně používá moderní technologie a má zkušenosti s mikrostransakcemi a on-line platbami, je velmi atraktivním terčem. Navíc je třeba si uvědomit, že hráči mohou být prostředníkem k útokům na firmy, nebo posloužit k jejich vydírání.

PSALI JSME:
Hackeři vydírají společnost CD Projekt. Její akcie prudce klesly

Většina her navíc využívá mikrofon nebo třeba kameru, takže v případě úspěšného útoku se hackeři dostanou k obrovskému množství citlivých informací, mohou oběti odposlouchávat a špehovat. Největším problémem jsou ovšem krádeže účtů.

Kyberzločinci se snaží najít takové zranitelnosti, které by jim umožnily masivní ovládnutí herních účtů a získali přístup ke kreditním kartám a financím. Mnoho hráčů si toho navíc ani nemusí všimnout, pokud útočníci kradou pravidelně a po malých částkách.

PSALI JSME:
Trh s videohrami roste raketovým tempem

Výjimkou nejsou ani nejrůznější phishingové podvody, které cílí na hráče populárních her. Útočníci se snaží nalákat oběti na odměny a bonusy a potom na napodobeninách oficiálních stránek ukrást například přihlašovací údaje.

Kyberbezpečnostní společnosti Check Point Software Technologies již dříve odhalila zranitelnosti v populární hře Fortnite, které mohli hackeři zneužít ke krádeži účtů, dat a peněz nebo k odposlechům a špehování. Zranitelnosti byly objevené také v herním klientovi Origin společnosti Electronic Arts. V případě zneužití by tyto zranitelnosti mohly vést ke krádeži hráčských účtů a identity.

PSALI JSME:
Z kyberzločinu je reálný byznys. Počet útoků raketově roste

Zavřít reklamu ×

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Odesláním vyslovujete souhlas s dokumentem Všeobecné podmínky používání webových stránek

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

Další z rubriky Technologie

Nejčtenější

Kurzovní lístek
Chci nakoupit
Chci nakoupit
Chci prodat
EUR
EUR
USD
GBP
CHF
JPY
DKK
NOK
SEK
CAD
AUD
PLN
HUF
HRK
RUB

Čtyři z deseti Čechů si nespoří na penzi. Nemají na to

Průzkum
Na penzi si nespoří čtyři z deseti Čechů, nejčastěji ti, kteří ji budou mít v budoucnu nejnižší. Vyplývá to z reprezentativního průzkumu, který pro Asociaci pro kapitálový trh ČR (AKAT ČR) uskutečnila agentura Perfect Crowd a který má redakce Finančních a ekonomických informací (FAEI.cz) k dispozici.