
Videoherní průmysl už dávno přerostl filmový průmysl a koronavirová pandemie vzestup videoher ještě umocnila. Podle IDC dosáhl videoherní průmysl v roce 2020 tržeb ve výši 179,7 miliard dolarů. A kde jsou peníze, tam jsou i hackeři. Počet kyberútoků po celém světě navíc celkově roste.
Hackeři vidí v herních společnostech lukrativní cíle, sledujeme tak útoky, které tyto firmy stojí miliony dolarů. Oběťmi ransomwaru a vyděračských technik se staly například Capcom, tvůrce legendárních sérií Street Fighter, Mega Man, Resident Evil, Devil May Cry a Monster Hunter.
Dále pak společnost CD Projekt Red, která stojí za hity jako Zaklínač nebo Cyberpunk 2077. Nedávno čelila útoku a krádeži dat a zdrojového kódu také jedna z největších herních společností na světě Electronic Arts.
Terčem kybernetických hrozeb a útoků nejsou však jen herní společnosti, ale i hráči. Obrovská herní komunita, která aktivně používá moderní technologie a má zkušenosti s mikrostransakcemi a on-line platbami, je velmi atraktivním terčem. Navíc je třeba si uvědomit, že hráči mohou být prostředníkem k útokům na firmy, nebo posloužit k jejich vydírání.
Většina her navíc využívá mikrofon nebo třeba kameru, takže v případě úspěšného útoku se hackeři dostanou k obrovskému množství citlivých informací, mohou oběti odposlouchávat a špehovat. Největším problémem jsou ovšem krádeže účtů.
Kyberzločinci se snaží najít takové zranitelnosti, které by jim umožnily masivní ovládnutí herních účtů a získali přístup ke kreditním kartám a financím. Mnoho hráčů si toho navíc ani nemusí všimnout, pokud útočníci kradou pravidelně a po malých částkách.
Výjimkou nejsou ani nejrůznější phishingové podvody, které cílí na hráče populárních her. Útočníci se snaží nalákat oběti na odměny a bonusy a potom na napodobeninách oficiálních stránek ukrást například přihlašovací údaje.
Kyberbezpečnostní společnosti Check Point Software Technologies již dříve odhalila zranitelnosti v populární hře Fortnite, které mohli hackeři zneužít ke krádeži účtů, dat a peněz nebo k odposlechům a špehování. Zranitelnosti byly objevené také v herním klientovi Origin společnosti Electronic Arts. V případě zneužití by tyto zranitelnosti mohly vést ke krádeži hráčských účtů a identity.