Internetové obchody změnily spotřební chování Čechů

Ani po otevření kamenných obchodů nedošlo k poklesu prodejů na internetu. E-shopy naopak hlásí další růst tržeb. Z toho lze usuzovat, že si spotřebitelé v průběhu pandemie osvojili nové zvyky, kterých se již zřejmě nevzdají.
Z meziročního pohledu si v červnu polepšily všechny hlavní skupiny obchodů. Tržby rostly hlavně u specializovaných prodejen s počítačovou a komunikační technikou. Ilustrační foto: Depositphotos.com

Podle červnových dat očištěných o kalendářní vlivy došlo k meziročnímu zvýšení maloobchodních tržeb o 7,1 procenta. Výrazný nárůst tržeb o 9,9 procenta byl zaznamenán u nepotravinářského zboží. U potravin došlo k nárůstu tržeb o 3,3 procenta a u pohonných hmot se tržby zvýšily o 6,6 procenta.

Lidé i po otevření kamenných prodejen nakupují výrazně více na internetu. E-shopy zaznamenaly v červnu meziroční růst tržeb o 14,5 procenta. Nákupy po internetu si oblíbili i starší lidé. Ti jsou zvyklí srovnávat nabídky v obchodech prostřednictvím nákupních letáků. Nově však srovnávají ceny na internetu, což jim umožňuje nakupovat z pohodlí domova za nejnižší možné ceny.

Z meziročního pohledu si v červnu polepšily všechny hlavní skupiny obchodů. Tržby rostly hlavně u specializovaných prodejen s počítačovou a komunikační technikou, v prodejnách s kosmetickým a toaletním zbožím a v obchodech s oděvy a obuví. Sezónně očištěné tržby za prodeje a opravy motorových vozidel vzrostly o 15,7 procenta.

Autor je hlavní ekonom společnosti BH Securities
(Redakčně upraveno)

Zavřít reklamu
Sdílet článek
Diskuse 0
Sdílet článek
Diskuse k tomuto článku je již uzavřena