Internetové obchody změnily spotřební chování Čechů

Názor
Ani po otevření kamenných obchodů nedošlo k poklesu prodejů na internetu. E-shopy naopak hlásí další růst tržeb. Z toho lze usuzovat, že si spotřebitelé v průběhu pandemie osvojili nové zvyky, kterých se již zřejmě nevzdají.
Z meziročního pohledu si v červnu polepšily všechny hlavní skupiny obchodů. Tržby rostly hlavně u specializovaných prodejen s počítačovou a komunikační technikou. Ilustrační foto: Depositphotos.com

Podle červnových dat očištěných o kalendářní vlivy došlo k meziročnímu zvýšení maloobchodních tržeb o 7,1 procenta. Výrazný nárůst tržeb o 9,9 procenta byl zaznamenán u nepotravinářského zboží. U potravin došlo k nárůstu tržeb o 3,3 procenta a u pohonných hmot se tržby zvýšily o 6,6 procenta.

Lidé i po otevření kamenných prodejen nakupují výrazně více na internetu. E-shopy zaznamenaly v červnu meziroční růst tržeb o 14,5 procenta. Nákupy po internetu si oblíbili i starší lidé. Ti jsou zvyklí srovnávat nabídky v obchodech prostřednictvím nákupních letáků. Nově však srovnávají ceny na internetu, což jim umožňuje nakupovat z pohodlí domova za nejnižší možné ceny.

Z meziročního pohledu si v červnu polepšily všechny hlavní skupiny obchodů. Tržby rostly hlavně u specializovaných prodejen s počítačovou a komunikační technikou, v prodejnách s kosmetickým a toaletním zbožím a v obchodech s oděvy a obuví. Sezónně očištěné tržby za prodeje a opravy motorových vozidel vzrostly o 15,7 procenta.

Autor je hlavní ekonom společnosti BH Securities
(Redakčně upraveno)

PSALI JSME:
Chování spotřebitelů se trvale změnilo

Zavřít reklamu ×

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Odesláním vyslovujete souhlas s dokumentem Všeobecné podmínky používání webových stránek

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

Další z rubriky Spotřebitel

Nejčtenější

Kurzovní lístek
Chci nakoupit
Chci nakoupit
Chci prodat
EUR
EUR
USD
GBP
CHF
JPY
DKK
NOK
SEK
CAD
AUD
PLN
HUF
HRK
RUB

Jaká je budoucnost výškových dřevostaveb v Česku?

Analýza
V České republice stále platí zastaralá norma omezující výšku dřevostaveb na devět, respektive dvanáct metrů. Legislativa by se však měla brzy změnit. S ohledem na nespornou ekonomickou výnosnost projektů chtějí developeři stavět minimálně osmipatrové stavby (22,5 m), s výhledem do budoucna až osmdesátimetrové projekty, a to tzv. inženýrským způsobem.