
Tak třeba nízká cena služby může být vyvážena tím, že systém nefunguje optimálně. Pokud ovšem podnikatel řádně neplní své povinnosti a neodesílá údaje včas a správně, hrozí mu pokuta až 500 tisíc korun.
Zajímejte se o aktualizace
Jedna skupina systémů pro EET je zdánlivě placena jednorázově – podnikatel má dojem, že jakmile ji zakoupí, nemusí řešit nic dalšího. Druhou skupinu systémů pro EET podnikatelé využívají za měsíční poplatek.
Podle odborníků na jednorázovém principu fungují hlavně různé jednoduché kalkulačky či aplikace. Jsou levnější a lákají hlavně drobné podnikatele. Přesto je třeba být u jejich pořizování obezřetný a ne na místě se ptát, jak bude takový systém adaptovat různé potřebné aktualizace, jestli se do něj promítnou případné změny legislativy a podobně.
Prostudujte smlouvy a podmínky
Důkladně prostudujte všechny obchodní podmínky, reklamační řád i samotnou smlouvu. Neváhejte ji probrat s právníkem. Právě u systémů, které garantují pouze jednorázové náklady, můžete narazit na nejasnosti ve smlouvách či obchodních podmínkách.
Zaměřte se na to, zda nejsou zpoplatněné aktualizace, na ceny servisu a na jiné případné další doplatky. Věnujte také čas srovnání reklamačních řádů a tomu, jaké byste měli u jednotlivých společností práva a povinnosti. Důležité také je, kdo ponese odpovědnost, pokud kvůli nefunkčnosti systému vznikne škoda. Vy anebo dodavatel vámi používaného systému EET?
Co se stane v případě reklamace?
Většina provozovatelů systémů, které jsou placeny jednorázově, cílí na rychlý růst klientské základny. Klienty proto lákají na představu nízkých dlouhodobých nákladů. Po čase ale řada takovýchto provozovatelů klientům povinně „nabídne“ změnu smlouvy na měsíční poplatek. Tento krok dříve či později nastane u většiny poskytovatelů, pokud nejde o ty nejjednodušší kalkulačky. Podle odborníků je proto třeba s tím počítat.
I u nejlepší služby nebo systému může nastat porucha. Ze zákona máte právo na reklamaci. Už před pořízením služby se ale zajímejte, co vám v takovém případě poskytovatel nabídne. Určitě by se nemělo stát, že poskytovatel zařízení převezme k opravě, ale současně vám neposkytne žádné záložní řešení, upozorňují specialisté, protože to by mohlo vaše podnikání zcela paralyzovat.
Samozřejmostí by proto mělo být zapůjčení náhradního zařízení po dobu reklamačního řízení. A pro ty podnikatele, kteří potřebují řešit nenadálé problémy i mimo obvyklou pracovní dobu je nezbytný nonstop servis.