
„Ten billboard jsem viděl už z dálky. Zabrzdil jsem auto a krátce jsem zastavil na kraji silnice, abych to vyfotil. Byl jsem z toho naprosto v šoku,“ vylíčil redakci Finančních a ekonomických informací (FAEI.cz) Lukáš Bukna, který v pondělí dopoledne jel autem z průmyslové zóny v Gbelanech zpátky do Žiliny.
„Dělal jsem si tam z našich slovenských spolupracovníků srandu kvůli výsledku jejich prezidentských voleb, ale všichni tvrdili, že oni nevolili. Měli jste a mohlo to dopadnout jinak, řekl jsem jim. Kdybych ten proruský billboard viděl cestou za nimi, asi bych volil ostřejší slova,“ připustil s odstupem pan Lukáš, který na Slovensko jezdí pracovně někdy i třikrát týdně.
„Tu fotku jsem pak hned poslal kolegům z firmy do naší skupiny na sociální síti. Skoro nikdo nereagoval, asi byli v šoku, tak jako já. I když jsem cestou na Slovensko brzy ráno poslouchal podcast Radiožurnálu o výsledku slovenských prezidentských voleb, tohle jsem fakt nečekal a pořád si kladu otázku, co to má znamenat,“ dodal pan Lukáš.
V Trnavě v neděli, v Trenčíně dnes. Opět euroAWK.
(foto @SmatanaLubo) pic.twitter.com/9UmjVNE2bp— Poslední skaut™ (@Posledniskaut) April 6, 2024
Poslední skaut, známá postava na sociální síti X (dříve Twitter, pozn. red.) v pondělí odpoledne přidal fotografii dalšího z aktuálních proruských billboardů na Slovensku s heslem „EÚ a NATO nepotrebujeme“. Lokaci neupřesnil.
„To, že jeden z největších poskytovatelů venkovní reklamy v Evropě, nadnárodní společnost euroAWK, přijme takovou zakázku a klidně to svinstvo vylepí, je prostě nehoráznost,“ napsal k proruským billboardům na síti X bývalý radní České televize René Kühn. Upřesněme, že vlastníkem euroAWK je skupina firem společností Freund (dvojka na německém outdoorovém trhu) z Koblenze.
Slovenská agentura Gryf Media, která se od roku 1998 specializuje na venkovní reklamu, se naopak chlubí tím (resp. její „matka“ Gryf reklamné štúdio), že jako jedna z mála na slovenském trhu nemá zahraniční spoluvlastníky. Firmu vlastní společnost Bionatur a jednatelem obou společností je letos 53letý slovenský podnikatel Róbert Magát.
Společnosti euroAWK a Gryf Media ke skandálním billboardům zatím nevydaly žádné stanovisko.