Komunikujte elektronicky a po telefonu, vyzývají banky klienty. Pobočky zavřít nemusejí

V souvislosti se zhoršující se epidemiologickou situací dnes česká vláda rozhodla o dalších restriktivních opatřeních. „Banky, pobočky zahraničních bank a stavební spořitelny jsou ze všeobecného zákazu vyjmuty,“ informovala redakci FAEI.cz Andrea Trudičová z České bankovní asociace (ČBA).
Česká spořitelna je součástí kritické infrastruktury státu a ze zákona tak má povinnost zachovat dostupnost základních bankovních služeb za každých okolností. Foto: FAEI.cz

Činnost finančních institucí totiž není činností podle živnostenského zákona, a proto se jich všeobecný zákaz netýká. „Lze předpokládat, že banky budou udržovat své pobočkové sítě a nezbytnou infrastrukturu, tj. bankomaty apod., nadále v chodu, jako tomu bylo na jaře při první vlně pandemie. Je však třeba se smířit i s omezeními nutnými pro dodržení hygienických standardů,“ uvedl náměstek výkonného ředitele asociace.

Mluvčí České spořitelny Filip Hrubý naši redakci informoval, že lidé „rozhodně nemusí mít obavy z nedostupnosti poboček či bankomatů Spořitelny“. Podle mluvčího je banka součástí kritické infrastruktury státu a ze zákona tak má povinnost zachovat dostupnost základních bankovních služeb za každých okolností.

„Více než 400 našich poboček a 1 700 bankomatů intenzivně zásobujeme hotovostí, abychom minimalizovali riziko, že na některé z poboček či v bankomatu nebude dostatek finančních prostředků,“ informoval Filip Hrubý.

Filip Hanzlík za ČBA doporučil klientům, „aby se, pokud to půjde, na své banky obraceli elektronicky či telefonicky“. Shodou okolností jsme jen před pár dny informovali o tom, že jedna z tuzemských bank minulý týden opakovaně vyzývala svého klienta, aby se dostavil na pobočku kvůli úpravě kontokorentu. Jiná banka pak během první vlny odmítala komunikovat se svým firemním klientem prostřednictvím datové schránky.

 

Zavřít reklamu
Sdílet článek
Diskuse 1
Sdílet článek