
Kromě stále rostoucích registrací osobních automobilů s elektrickým a hybridním pohonem (ty ovšem vycházejí z nízkých základů, takže „rostou rychleji“ – pozn. red.) se mírně zvýšil i podíl dieselových vozidel.
Podle statistiky Svazu dovozců automobilů registrace nových osobních automobilů poklesly od ledna do konce října o 21,74 procenta (z 211 045 na 165 154 kusy). V říjnu klesly meziročně o 15,55 procenta. Privátní automobily podle statistiky představují cca 27 procent letošních registrací, 73 procenta připadají na firemní automobily.
První je s necelými 38 procenty značka Škoda s 62 749 registrovanými osobními vozy, následuje Hyundai s více než třinácti tisíci aut a téměř osmi procenty a na třetí příčce jsou automobily koncernu Volkswagen s téměř dvanácti a půl tisíc aut a sedmi a půl procenty.
Na dalších pozicích se umístily automobilky Dacia (8 105), Toyota (7 717), Peugeot (7 039), Kia (6 918), Mercedes-Benz (6 000), Renault (5 772) a Ford (4 884). Podle statistiky SDA třetinu nejprodávanějších osobních vozů tvoří vozy Škoda: Octavia, Fabia, Scala, Karoq a Kamiq.
Pokud jde o palivo, mezi nově prodanými osobními vozy za prvních deset měsíců letošního roku vede benzín s dvěma třetinami. Podíl vozů s naftovým motorem meziročně vzrostl o více než dvě procenta na 29,5 %. To znamená, že osobních naftových automobilů bylo letos zatím prodáno necelých 49 tisíc, zatímco vozů s čistě elektrickým pohonem, hybridů a plug-in hybridů bylo nově registrováno jen necelých 13 tisíc.
Počet dovezených ojetých osobních automobilů letos od ledna do října klesl o šestnáct procent na 127 486 kusů. Jejich průměrné stáří je 10,7 roku, přičemž podíl vozidel starších deseti let činí 53,76 procenta, vozů starších patnácti let je téměř 22 procent.