
Kritická je zejména situace v Severní Americe, kde se generuje 28 procent příjmů. Vysoká úroveň zásob a očekávaný pokles prodeje budou i nadále silně doléhat. Únorové údaje o maloobchodních tržbách v USA budou klíčové pro hodnocení síly spotřebitelů, zejména poté, co v lednu došlo k meziročnímu nárůstu pouze o 0,6 procenta, což je nejnižší hodnota od května 2020.
Adidas je i nadále přesvědčen, že růst se objeví i v dalších regionech, což může být podpořeno zásadními faktory. Čína, která se na tržbách podílí 14 procenty, se po čtyřech měsících vymanila z deflace a pro rok 2024 si stanovila cíl hrubého domácího produktu kolem pěti procent.
V Evropě, kde se generuje 38 procent příjmů, by Evropská centrální banka mohla v červnu snížit úrokové sazby, což by mohlo společnosti Adidas prospět a povzbudit spotřebu. Adidas počítá se silným růstem především ve druhé polovině roku. Ačkoli je tento okamžik ještě daleko, trhy často předvídají vývoj reálné ekonomiky, obvykle šest až devět měsíců dopředu.
V současné době se index relativní síly (RSI) nachází na úrovni 56 v neutrální zóně, což naznačuje, že akcie nejsou překoupeny. Překonání vrcholu 198 eur by mohlo stanovit další cíl na úrovni 220 eur. Mezi klíčové úrovně podpory patří 50týdenní klouzavý průměr na 174 eur a zářijové minimum na 154 eur.
Autor je stratég pro globální trhy společnosti eToro
(Redakčně upraveno)