Kvalita tuzemských autoservisů se loni mírně zhoršila

Neúplně sepsané zakázkové listy s chybějícími podpisy, neuvedení skutečného stavu tachometru a stavu pohonných hmot ve vozidle, chybějící předběžný termín dokončení servisu, nepředložené vyměněné díly s „rychlou skartací“, nevyplněné elektronické servisní knížky a znečištění vozidel v souvislosti se servisní zakázkou. To jsou nejčastější závady, s nimiž se vloni setkávali auditoři společnosti Cebia při kontrolách v servisech v České republice.
Kvalita tuzemských autoservisů se loni mírně zhoršila. Ilustrační foto: Depositphotos.com

Vyplývá to z ročního vyhodnocení služby Audit servisů, kterou firma poskytuje od října 2017. Podle loňského auditu se kvalita tuzemských autoservisů mírně zhoršila, přičemž Praha zůstává v kvalitě provedení oprav na špičce.

Nejhorší hodnocení vykazovaly loni autoservisy při opravách po pojistných událostech, kdy průměrné hodnocení kvality dosáhlo loni jen 56 %. Lépe pak dopadly audity tzv. mystery repair, které získaly v hodnocení 89 %. Nejlepších výsledků dosáhly servisy v kontrolách před opravou (97 %) a po opravě (94 %). I v rámci těchto dvou auditů však došlo meziročně k mírnému zhoršení kvality poskytovaných služeb.

Z hlediska krajů se kvalita provedených oprav nejvíce zhoršila v kraji Olomouckém, kde její hodnocení kleslo z předloňských 99 % na 93 %. Vůbec nejhůře však loni dopadly servisy ve Zlínském kraji, které vykázaly jen 89 %. Naopak nejlepší hodnocení si vysloužily servisy v Praze (97 %), Jihočeském kraji (97 %) a na Vysočině (96 %).

Z pohledu kontrolovaných značkových servisů vykázaly zlepšení úrovně služby servisů Peugeot (97 %), Audi (97 %) a Ford (94 %). Značkové servisy Škoda získaly v hodnocení kvality 96 %. Značkové servisy vykázaly mírně větší kvalitu odvedených prací než neznačkové, když dosáhly vyššího hodnocení o čtyři procentní body (97 vs. 93 %).

Zavřít reklamu
Sdílet článek
Diskuse 0
Sdílet článek
Diskuse k tomuto článku je již uzavřena