
Ke dvoucifernému nárůstu tržeb hračkářské společnosti v uvedeném období přispělo rekordních 314 nových sad stavebnic Lego v podobě květin a autíček. Konkrétně šlo o sukulenty, kytice a závodní auta Formule 1.
Firma také otevřela 24 nových prodejen po celém světě a otevírá kamenné obchody více v oblastech, kde lidé nevyrůstají s ikonickými barevnými kostkami, například v Číně a Indii. Existence kamenných prodejen, v nichž si zákazníci mohou Lego i vyzkoušet, v minulosti pomohla zvýšit jeho prodeje.
Kromě tržeb vzrostl i provozní zisk firmy, který meziročně stoupl o deset procent na 1,4 miliardy dánských korun (více než 4,6 mld. Kč). Generální ředitel společnosti Niels Christiansen uvedl, že jde o nejlepší první polovinu roku v historii Lega. Rekordu dosáhl také čistý zisk.
Firma, která je jedním z největších světových výrobců hraček, neustále doplňuje své produktové portfolio a zároveň se rozšiřuje i do segmentu doplňků se sadami nástěnných dekorací. Příští rok by mělo následovat víceleté partnerství s tokijskou společností Pokémon, která produkuje hry, seriály či filmy. Jedním z jejích spoluzakladatelů je Nintendo, japonský vývojář videoher.
Doplněním svého katalogu produktů si Lego rozšířilo i spotřebitelskou základnu. Nováčky ve světě stavebnic povzbudilo také pokračující partnerství s americkým vývojářem počítačových her Epic Games, díky němuž Lego přenáší své produkty do digitálního prostoru, a naopak prvky z populární počítačové hry Fortnite převedlo do fyzického světa.
Akcie firmy, která má 90letou historii, sídlí v Billundu v Dánsku, v současnosti pro ni pracuje více než 31 tisíc zaměstnanců a působí ve více než 40 zemích, momentálně nejsou veřejně obchodovány na burze. Většinovým vlastníkem skupiny je holdingová a investiční společnost Kirkbi A/S s podílem 75 procent a Nadace Lego, která vlastní zbývajících 25 procent.
Autorka je předsedkyně představenstva společnosti Capital Markets
(Redakčně upraveno)